Bayram bütçesi en az 350 lira

Yarın başlayacak Ramazan Bayramı piyasaları hareketlendirdi. En büyük hareketlilik şekerlemede yaşanırken; 4 kişilik ailenin bayram alışverişi en az 350 lira olarak hesaplandı

Ramazan Bayramı, piyasalara doping etkisi yaptı. Gıdadan tekstil ve ayakkabıya, turizmden ulaşıma kadar pek çok sektör hareketlenirken, artan fiyatlar tüketicileri zorladı. Vatandaş, "Bayram bütçemiz arttı. Fiyatlar geçen yılın üstünde" diye yakındı.
BAYRAMLIK 190 LİRA
Bayramı tatile çıkmadan geçiren 4 kişilik bir ailenin alışverişi 350 liradan başlıyor. Ailenin bayram gezmelerine ya da tatile çıkması faturayı artırıyor. Alışverişlerde en büyük payı kıyafet alıyor. 4 kişilik bir aile bayramda 190 liradan başlayan fiyatlarla giyiniyor. Çarşıpazarda en büyük hareketlilik ise şekerlemede yaşanıyor. 1 kilogram bayram şekeri 10 ile 35 lira arasında değişen fiyatlarla satılıyor. Çikolatanın kilogramı 20 ile 40 lira arasında değişirken, lokumda fiyat aralığı 8 ile 20 lira arasında bulunuyor. Kuruyemişte ise özellikle fındık ve fıstık yapılan yüzde 100'e varan zamlar nedeniyle cep yakıyor.
SAHTECİLERE BASKIN
Ramazan Bayramı öncesi, baklava, tatlı, lokum, helva ve şekerleme denetimleri hız kazandı. Gıda Bakanı Mehdi Eker, yılın 6 aylık döneminde 300 binin üzerinde denetim gerçekleştirildiğini belirterek, ucuz fiyata satılan baklavalar konusunda vatandaşları uyardı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.