Oyuncak hamlesi

Türkiyede oyuncak pazarı 1 milyar doları geçti. Özellikle Uzakdoğu'dan gelen ürünler sağlığı da tehdit etmeye başlayınca, Bakanlık yerli üretim için düğmeye bastı

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı'nın oyuncak konusuna eğilmesinin ve öncelikli konular arasına almasının nedenleri ortaya çıktı. Bakan Fikri Işık, yeni uygulamaya alınan 2015-2018 Sanayi Strateji Belgesi içinde yer alan 'Oyuncak İhtisas Organize Sanayi Bölgesi(OSB)' kurulmasına ilişkin çalışmaları başlatmıştı. Geçtiğimiz hafta ilk adımı atılan çalışma kapsamında önümüzdeki 2 yıl içinde yerli oyuncak sanayi gelişecek ve markalaşacak.
Özellikle Uzakdoğu'dan ithal edilen ve 'merdiven' altı üretilme yapılan lisanssız oyuncakların ve kanserojen maddelerin önüne geçilirken, çocukların sağlığı korunmuş olacak.
Bu çalışmaların arka planında ise oyuncak sektörünün dev bir pazara dönüşmesi gerçeği bulunuyor.
Oyuncakla ilgili diğer gerçekler ise şöyle: ? Dünyada ABD toplam oyuncak ithalatının % 39'unu, Çin ise ihracatın %62'sini gerçekleştirmiştir. ? Çin dünyaya 39 milyar dolarlık oyuncak ihracatı yapıyor. ? Türkiye nüfusunun yaklaşık % 24.2'si yani 19 milyonu 14 yaşın altında. Bu oran İtalya'da % 14, Fransa'da % 18.5, Almanya'da % 14.7, İngiltere'de ise % 18. ? Oyuncak sektörü, diğer sektörlerden 3 - 5 kat oranda daha hızlı büyüyor ve Türkiye ekonomisi içindeki payı da artıyor. Oyuncak pazarı hacminin 1 milyar doları geçmesi bekleniyor.

Uğur BECERİKLİ
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.