Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü (SHGM) yolcu haklarını belirledi. Buna göre, ücretsiz, mil veya puanlarla seyahat eden yolcular, ücretle seyahat eden yolcularla
aynı haklara sahip olacak. Teknik arıza ve operasyonel nedenler olağanüstü hal olarak kabul edilemeyecek. Yolcuların uçak içerisinde
2 saat ve üzeri bekletilmesi durumunda
hizmet hakkı verilecek. Yolcular, tarife değişikliğinden 2 haftadan daha az sürede haberdar edilirlerse bu durum uçuş iptali başlığı altında değerlendirilecek ve iptal hükümleri uygulanacak. İşletmeler yolcu hakları ile ilgili başvurularda yolcuya, "
Başvurunuz işleme alınmıştır" mesajını başvuru alındığında gecikmeden gönderecek, 10 gün içerisinde cevap verecek. Sistem hataları, müşteri hizmetleri, personel hataları, acente veya satış ofisi kaynaklı
yolcu mağduriyetleri hava taşıma işletmesi tarafından giderilecek. Mücbir sebep olmaksızın bağlantılı seferlerden birinin gecikmesinden kaynaklı devam seferini kaçıran yolculara uçuş iptali başlığı altındaki tüm hizmetler verilecek ve yolculara sefer iptali kapsamında tazminat ödemesi yapılacak.
OTEL HİZMETİ VERİLECEK Uçuşun tehir ya da iptal edilmesi durumunda gece konaklaması gerektiren değişiklikler yapıldığında; uçuşu gerçekleştiren hava taşıma işletmesi yolculara otelde veya uygun bir konaklama tesisinde konaklama hakkı verecek. Ayrıca, hava taşıma işletmeleri havaalanı ile konaklama yeri arasındaki
ulaşımı yolcuların meydanlarda işlem yapmalarına imkan verecek şekilde
ücretsiz sağlayacak. Ancak, yaşlı, hasta, engelli yolculara konaklama hizmeti gündüz de verilecek. Konaklama hakkından yararlanan yolcular ilk uçuş ile seyahat edecek.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN