150 MİLYON LİRALIK CEZA
İlk etapta Bakanlık müfettişleri, kampanyalarda faizler konusunda tüketiciyi yanıltan 3 bankaya toplamda yaklaşık 150 milyon liralık ceza kesti. 20'yi aşkın bankaya yönelik inceleme de devam ediyor. Ayrıca sözleşme, işlem fişi gibi dokümanları, düzenleme tarihinden sonraki ilk yıl ücretsiz vermesi gerekirken para talep eden bankalara da cezai işlem yapılacak. Banka personelinin müşteriye ücret talebini yazılı olarak iletmesi gerektiğini belirten uzmanlar, "Bu tür ücretleri sözlü olarak talep eden personel de banka gibi sorumlu tutulur" değerlendirmesini yaptı. BDDK'nın bünyesinde oluşturulan Bilgi Edinme Daire Başkanlığı da bankalar ve finans şirketlerine ilişkin cezai çalışmalarını yıl sonuna kadar tamamlayacak.
YEN ÜCRETLER İCAT ETMEYE BAŞLADILAR
Yeni Tüketici Kanunu ile her türlü ücret, hizmet ve ürün için tüketici onayının alınması zorunluluğu bulunuyor. Yasa, 'para yatırma, dekont, hareket yazdırma, erteleme komisyonu, kredi kartı gecikme bildirimi' gibi başlıklardan ücret alınmasını yasaklıyor. Ancak bazı bankalar yasal düzenleme ve ilgili yönetmeliklerden haberleri yokmuş gibi davranarak birbirinden ilginç isimlerle ücret almaya devam ediyor. Bazı bankalar müşteriye yaptığı aramadan dolayı, iletişim ücreti talep ediyor.