Tünelin havalandırması içinse ayrıca yüzde 15 eğimle bin 710 metre uzunluğunda yaklaşım tüneli yapılıyor. Çift tüp şeklinde inşa edilecek tünelin 800 milyon liraya mal olması planlanıyor.
Tünel hizmete alındığında Karadeniz ile Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri arasında kış aylarında aşırı kar ve çığ tehlikesi nedeniyle aksayan ulaşım, kesintisiz ve güvenli hale gelecek. Tünelin giriş kotu bin 919 metre, çıkış kotu 2 bin 236 metre ve tünel içi boyuna eğim yüzde 2,13 olacak.
Tünelin tamamlanmasıyla, 250 kilometre olan Rize-Erzurum karayolu, 200 kilometreye düşecek.
TÜNEL İNŞAATINDA 600 KİŞİ ÇALIŞIYOR
Rize Valisi Ersin Yazıcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ovit Tüneli Projesi'nin, Türkiye'nin önemli ve ciddi yatırımlarından biri, bölgenin ise devam eden en büyük projesi olduğunu belirtti.
Bölge için çok önemli kazanım olan projenin yaz kış sürdürüldüğünü ifade eden Yazıcı, şöyle konuştu:
"Tünel inşaatında 600 kişilik ekip çalışmasını sürdürüyor. Çığ tünelleriyle yaklaşık 14,3 kilometrelik bir tünel olacak. Her iki taraftan çalışmalar devam ediyor. Sağ tüpte yaklaşık 10 bin, sol tüpte de 10 bin olmak üzere 20 bin 300 metre delme işlemi yapıldı. Kazının yaklaşık yüzde 80'lik bölümü tamamlandı. Geri kalan yüzde 20'lik bölümünün de Ağustos 2016 itibariyle tamamlanmasını bekliyoruz. Programa uygun çalışma devam ediyor."
Gecikme olsa bile bu sürenin birkaç ayı geçmeyeceğine işaret eden Yazıcı, "Ovit Dağı'nı kışın 5-6 ay kapatmak zorunda kalıyoruz. Erzurum ile bağlantımız kesiliyor çünkü risk var. Kar, hiç kalkmıyor ve çığ oluşabiliyor. Ovit Dağı'nı kışın ulaşıma kapatmak zorunda kalıyoruz. İnşallah, bu yıl, Ovit Dağı'nı kapattığımız son kış olacak. Gelecek kış, tünellerle bağlantımız sağlanmış olacak. Erzurum ile bağlantımız, tüneller ile 7/24 açık olacak" diye konuştu.
YERİN 900 METRE ALTINDA ÇALIŞIYORLAR
Tünel inşaatında çalışmanın büyük bölümünün iç kısımda yapıldığını, tünel dışındaki çığ tüneli inşaatının zor doğa koşulları nedeniyle imkansız olduğunu vurgulayan Yazıcı, "Tünelin dışında yapılan çalışmalar, projenin ufak bir parçasını oluşturuyor. Tünelin içerisinde ise ısı çok fazla değişmiyor. Tünelin derinliği, yaklaşık 900-1000 metre zirvenin altından geçiyor. Bu nedenle ısı çok değişmediği için rahatlıkla işçilerimiz, zor kış şartlarında çalışabiliyor" ifadelerini kullandı.
Başlı başına bir tünel uzunluğunda olan Ovit Tüneli Yaklaşım Tüneli'nin (havalandırma tüneli) yapımına bin 700 metre olarak yüzde 15 eğimle devam edildiğini aktaran Vali Yazıcı, şunları söyledi:
"Tünel dünyada en uzun üçüncü, Türkiye'nin ise en uzun tüneli olma özelliğini taşıyor. Bu nedenle Türkiye için çok dev bir proje. Mevcut yapılan kazı çalışmasıyla dahi Türkiye'nin açılmış en uzun tüneli olma özelliğini taşıyor. Bu anlamda tünel, Türkiye'nin ve bölgenin geleceğine çok şey katacak."
OVİT DAĞI'NDA KAR KALINLIĞI BİR METREYİ AŞTI
Öte yandan tünel kazı çalışmaları devam ederken 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda kar kalınlığı bir metreyi aştı.
Tünel inşaatının sürdürüldüğü bin 900 rakıma kadar ulaşım, tünel inşaatının aksamaması için karayolları ekipleri tarafından sürekli açık tutuluyor. Bu noktadan sonra ulaşım sağlanamıyor. Yetkililer, bölgede çığ riskinin çok yüksek olduğunu kaydediyor.
Bu arada geçen hafta etkili olan kar yağışında tünel şantiyesinde çalışan işçilerin otomobilleri kar altında mahsur kaldı. İşçilerin, otomobillerini kar altından çıkarmak için çabası devam ediyor.