Tezgahtaki soyguna bakanlık el koyuyor

250 kiloluk danada üretici 498, market 2 bin 576 lira kazanıyor. Tarladan 1 liraya çıkan ürün markette 5 lira oluyor. Bu tablo değişecek.

Marketlerin fahiş kârlarına sınır geliyor. Sebzemeyve fiyatında üretici ile market arasında yüzde 500'e varan fark, kırmızı ette 5 kat kâr elde edilmesi, yetkilileri harekete geçirdi. Hem tüketicinin cebini vuran hem de enflasyonu yükselten tabloya, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı 'Dur' diyecek. Son olarak Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) yaptığı araştırmaya göre; 250 kiloluk dana karkasta kazanç; üreticide 498, ESK'da 538, alışveriş merkezlerinde bin 907-2 bin 576 lira... Hem ette hem sebze-meyvede ortaya çıkan bu dudak uçuklatan tabloya önümüzdeki dönemde son verilecek. Gümrük Bakanı Bülent Tüfenkci, üreticiyi ve tüketiciyi mağdur eden tarladan 1 liraya alınıp markette 5 liraya çıkan sebze ve meyve fiyatlarına karşı önlem alınacağını belirtti.

YÜZDE 500 OLMAZ!
Tüfenkci, "Marketlere kâr marjı getirilebilir. Üreticiden aldığında yüzde 25-30 olabilir kâr. 1 lira ise nakliyesi en fazla 2 lira olur ama yüzde 500 kâr olmaz" dedi. Tüfenkci, şöyle konuştu: "Hal Yasası çıktı ama büyük marketler; 'Biz direkt üreticiden alsak daha ucuza satarız' demişler, ama aradaki büyük kârın hepsini de kendileri almış. Antalya'da domates 1 lira, Ankara'da 4.5-5 lira. Buna müdahale edecek mekanizma da yok."



GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.