Elektrik borçlarına yeniden yapılandırma

TEDAŞ elektrik borçları için yeniden yapılandırma müjdesi verdi. 3 milyar lirayı aşan alacağın yeniden yapılandırması toplam 200 bin kişiye yeniden umut oldu.

Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi (TEDAŞ), 3 milyar lirayı bulan alacağını yeniden yapılandırmak için hazırlıklara başladı. Yeniden yapılandırma kapsamında yaklaşık 200 bin borçlu bulunuyor. TEDAŞ'ın alacakları tarımsal sulama, resmi kurumlar ve belediyelerden oluşuyor. Normal mesken konutlar ise bulunmuyor. Kayseri hariç 20 elektrik dağıtım bölgesinden de TEDAŞ'ın alacağı bulunuyor. Tarımsal sulama alacağının önemli bir bölümü Güneydoğu ve Doğu Anadolu Bölgesi'nden kaynaklanıyor. Yeniden yapılandırmayı düşündüklerini ifade eden üst düzey bir TEDAŞ yetkilisi, ilgili bakanlıklarla konuyla ilgili görüşmelerin olduğunu bildirdi. Edinilen bilgilere göre Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı ve Maliye Bakanlığı ile yapılacak görüşmenin ardından elektrik borçlarının yeniden yapılandırılması için düğmeye basılacak.
3.5 MİLYAR BORÇ DEVRALINDI
Elektrik dağıtım şirketlerinin özelleştirmelerinde özelleşen dağıtım şirketlerinin bazı borç ve alacaklarını devraldıklarını belirten TEDAŞ yetkilileri "Devraldığımız alacaklar yaklaşık 3.5 milyar lira civarındaydı. Alacaklarımızın 2014'te çıkan 6552 yasa kapsamında bir bölümünü yapılandırdık. Bu kapsamda da tahsilatlar devam ediyor. Tabii bu alacaklar tahsili çok kabil olmayan alacaklar" dedi.
Kaynak:Star GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.