İran'la Türkiye arasında yeni işbirliği

Türkiye ile İran arasında, tarımsal ürün piyasası için stratejik bir anlaşma yapılıyor.

Türkiye ile İran arasında, tarımsal ürün piyasası için stratejik önem taşıyan lisanslı depoculukalanında işbirliği yapılması planlanıyor.

GÜVENLİ PİYASA HEDEFİ
Gümrük ve Ticaret Bakanlığınca, tarımsal alanda üretim ve ihracat potansiyeline sahip İran ile lisanslı depoculuk ve ürün ihtisas borsaları konusunda işbirliği için çalışma başlatıldı. Heyetler arası görüşmelere başlanırken, teknik çalışmaların kısa sürede tamamlanması hedefleniyor.

Hasat dönemlerinde tarım ürünlerindeki arz fazlası nedeniyle oluşan fiyat düşüşlerinin önlenmesi ve piyasanın dengelenmesini hedefleyen sistem kapsamında, ticaretin belli standartlardaki ürünlerle yapılması, kaliteli üretimin teşvik edilmesiyle güvenli bir piyasanın oluşturulması amaçlanıyor.

KAPASİTE ARTIYOR
İlk defa 2011'de verilen lisansla Ankara Polatlı'da hububat konusunda uygulamaya geçen lisanslı depoculuk hızla yaygınlaşıyor.

Tarım ürünlerinin kalitelerinin yetkili laboratuvarlarca belirlenerek, modern altyapıya sahip sağlıklı ortamlarda depolanmasına imkan tanıyan sistem kapsamında 24 işletmeye lisanslı depo kuruluş izni verildi.

Yapılan yatırımlarla Türkiye'deki lisanlı depo kapasitesi, hububat, baklagiller ve yağlı tohumlarda 415 bin ton, pamukta 15 bin ton ve zeytinde 5 bin ton olmak üzere toplamda 435 bin tona ulaştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.