Borsaya enerji getirecek

Enerjide halka arzı 2018’e kadar gerçekleştireceklerini söyleyen Sabancı Holding CEO’su Kurtul, ‘Hedefimiz hem kârlılığı artırmak hem de sağlıklı büyümeyi hızlandırarak sürdürmek’ dedi

SABANCI Holding CEO'su Zafer Kurtul, "Bu yılın ilk 3 ayında sanayi ve enerji iş kollarımızda oldukça başarılı işlere imza attık. Hedefimiz; hem kârlılığı artırmak hem de sağlıklı büyümemizi önümüzdeki dönemde de hızlandırarak sürdürmektir. Bu şekilde Sabancı Topluluğu olarak ülkemizin geleceğine daha fazla katkıda bulunacağımıza inanıyoruz" dedi. Yılın ilk çeyrek performansını Barselona'da Sabancı Holding üst yönetimi ile düzenlenen bir toplantı ile açıklayan Kurtul, küresel bazdaki oyuncuları Kordsa ile inovatif ürünlerini geliştirerek bu konuda çok önemli bir aşamaya geçeceklerini söyledi.
ENERJİ DAĞITIMINA YATIRIM
Kurtul, enerji kolunda önemli yatırımlara imza attıklarını ifade etti. Yerli kaynaklardan enerji üretecek Tufanbeyli Santrali'nin yanı sıra yenilebilir enerji alanında da önemli adımlar attıklarını anlatan Kurtul, yeni dönemde yatırımların enerji dağıtımına yönelik olacağını kaydetti. Alman E-ON ile ortaklıktan memnun olduklarını ve bu ortaklık yapısının değişmeyeceğini belirten Kurtul, Enerjisa'nın 2018 yılına kadar halka arzını gerçekleştirmeyi planladıklarını sözlerine ekledi.
TUFANBEYLİ FARKI
Enerjisa'nın 2016'nın ilk 3 ayında başarılı bir performans sergilediğini belirten Kurtul, "Türkiye'nin özel sektör tarafından hayata geçirilen en büyük linyit santrali olan ve en yenilikçi ve çevre dostu teknolojiyle inşa edilen 450 MW kurulu güce sahip Tufanbeyli Santrali'nin işletmeye geçmesiyle kurulu gücümüz yaklaşık 2900 MW'a ulaştı. Tufanbeyli 2 Adana'yı aydınlatacak potansiyele sahip" dedi.
ŞİFRE: KARLILIK
Zafer Kurtul, Carrefoursa'da yönetim kendilerine geçtikten sonra hem satın almalarla ölçek büyüttüklerini hem de alt yapıya yatırım yaptıklarını belirtti. Kurtul, "Kârlılık anlamında Carrefoursa'da bir gelişim göreceğiz. Perakende de kârlılıklar rekabetten ve büyüme iştahından dolayı ikinci planda. Birkaç sene öncesinin sigorta sektörüne de benziyor. Şimdi verimliliğe ve kârlılığa odaklanacağız" dedi.
641 MİLYON TL KAR
Sabancı Holding'in satışları, bu yılın ilk 3 aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 23 artarak 8 milyar 260 milyon TL oldu. Yılın ilk 3 ayındaki net kârı ise 641 milyon TL olarak gerçekleşti. Toplam varlıkları 31 Mart 2016 itibari ile 272 milyar 517 milyon TL'ye, toplam konsolide özkaynakları 21 milyar 176 milyon TL'ye ulaştı.
DÜNYA MARKASI OLDU
Brisa Genel Müdürü Yiğit Gürçay, "Brisa'nın en önemli markalarından biri de Lassa. Lassa markasının artık global bir Türk markası olduğunu rahatlıkla söyleyebiliriz. Brisa'nın toplam ihracatının yüzde 78'i Lassa markalı ürünlerimiz. İtalya, Almanya, Avusturya, İspanya, İngiltere, İran, Kuzey Afrika, Mısır gibi pek çok ülkede Lassa lastiklerini görmeniz mümkün" dedi.
İLK YERLİ MİĞFER
Kordsa Global Genel Müdürü Cenk Alper de şu bilgileri aktardı: "Kompozit teknolojisi konusunda dünyada önemli mesafeler aldık. Bu teknolojiyi kullanarak ilk yerli miğferi üretmek üzereyiz. Betondaki çatlakları önleyici ve betonu güçlendirici lif ürettik. İlk uygulamalarından bir tanesi 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara otoyolu gişe betonları oldu. Çelik yerine bu betonları kullanıldı."
ASELSAN'LA İŞBİRLİĞİ
Sabancı Holding Sanayi Grup Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu, "Temsa Otobüs şirketimizle çok başarılı işlere imza attık. Temsa otobüslerimizi dünyanın 66 ülkesinde görmek mümkün. Birçok yeni ürünün lansmanını yaptık. Bunlardan birisi de MD9 ElectriCITY markalı yüzde 100 elektrikli bir otobüs. Aselsan işbirliğiyle tamamı Türk mühendislerince üretilecek otobüsümüzü tanıtacağız" dedi.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.