Çağrı merkezi çalışanı olarak aldıkları kredi kartı bilgilerinin sosyal medyadan satışa çıkarıldığı haberleri üzerine Gümrük ve Ticaret Bakanı Bülent Tüfenkci'den uyarı geldi. Telefonla yapılan alışverişleride bilgisayara yönlendirilmenin önemine vurgu yapan Tüfenkci, "Mümkün oldukça kapıda ödeme yapılmalı. Yeni çalışmayla malı gördükten sonra ödeme getirmeye çalışacağız" dedi. Son dönemlerde internetten ya da telefonla yapılan alışverişlerde kapıda ödeme seçeneğini tercih edip dolandırılan vatandaşların sayısının artması Gümrük ve Ticaret Bakanlığı'nı harekete geçirmişti. Bakanlık e-ticaret ve kapıdan satışlarla ilgili, kargo firmaları ve tüketici hakem heyetlerini de kapsayan bir çalışma başlattı.
KARGO GERİ GÖTÜRECEK
Söz konusu çalışmada öne çıkan çözümün kapıdan ödemeli satışlarda alıcının kargo paketini açıp ürünü gördükten sonra ödemeyi yapması olduğu ifade edilmişti. Kapıdan satışlara ilişkin usul ve esasları belirleyen yönetmelik çalışması tamamlanarak, kargo şirketinin farklı ürün ya da hasarlı olması halinde ürünü firmaya geri götürmesi sorumluluğunun yönetmelikte net olarak belirtilmesinin hedeflendiğine dikkat çekilmişti.
AYNI TUZAĞA DÜŞMEYİN
Bakanlık çalışmalarını hızla sürdürürken, kendilerini sosyal medyada çağrı merkezi çalışanı olarak tanıtan kişilerin vatandaşların
kredi kartı bilgilerini satmaya başladığı iddia edildi. Gümrük ve Ticaret Bakanı Tüfenkci, konuyla ilgili şu değerlendirmede bulundu: "Ne kadar mükemmel yasalar çıkartırsan çıkart. Toplumu, tüketiciyi bilinçlendirmezsen, toplum bu noktada duyarsız kalıyor. Bütün tüketiciler, halk özellikle bu konularda çok duyarlı olmalı. Birçok haber yapılmasına rağmen, komşusundan ya da arkadaşından görmesine rağmen aynı dolandırıcı tuzaklarına düşüyorlar. Bununla ilgili yasal düzenlemeleri yaptık. Tüketici yasasını çıkarttık. İkincil düzenlemeler hayata geçirdik."