Brexit fırsatı

İngiltere AB’ye veda etti, dünya paniğe girdi, Türk iş alemi ise soğukkanlı. Süreci sorunsuz atlatacağımızı söyleyen işadamları krizin bizim için fırsata döneceğini belirtiyor

İngiltere'nin Avrupa Birliği'nden (AB) ayrılma kararı alması gözleri ticari ilişkilere çevirdi. Türkiye geçen yıl toplam ihracatının 61.9 milyar dolarını AB'ye yaparken İngiltere 9.2 milyar dolarla Almanya'nın ardından ikinci büyük pazar oldu. İngiltere'nin yaşayacağı krizin Türkiye'ye etkisi olabileceği ihtimali de bulunuyor. Buna rağmen iş dünyasının temsilcileri bu süreci hasarsız atlatacağımızı hatta fırsata çevireceğimizi belirtiyor. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, Brexit'in ihracata kısa vadede sınırlı etki yapacağı görüşünde. Otomotiv İhracatçıları Birliği Başkanı Orhan Sabuncu ise İngiltere'de yaşananların diğer ülkelere sıçramasından endişelendiklerini söylüyor. Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği Başkanı Hüseyin Çetin ise, yeni dönemle birlikte ihracatlarının yüzde 20 artacağını belirtiyor. Türkiye'nin İngiltere'ye geçen yıl yaptığı toplam ihracatın 2.2 milyar dolarını hazır giyim oluşturdu. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, "2016'nın ilk beş ayında da İngiltere'ye hazır giyim ihracatımız olumlu bir grafikte seyrediyor" diye konuştu. Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sami Kariyo ise iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin aksamaya uğramayacağını vurguladı. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Şeref Fayat da İngiltere'nin dış ticaret fazlası verdiğimiz tek ülke olduğunu, dolayısıyla Gümrük Birliği dışına çıkmasının başta sektör için önemli olduğunu söyledi. Ege Bölgesi Sanayi Odası Başkanı Ender Yorgancılar, "Türkiye, mevcut iklimi avantaja çevirebilecek imkanlara sahiptir ve karşılıklı kazan- kazan ilkesi, burada büyük rol oynayacaktır" dedi.
2 TRİLYON DOLARLIK DEPREM
Küresel piyasalarda 2008'den bu yana yaşanan en büyük sarsıntı olan Brexit'in faturası ortaya çıkmaya başladı. İngiltere'nin AB'den ayrılmayacağını düşünerek pozisyon alan, durum tam tersine çıkınca da ters köşe olan piyasalarda 1 gecede 2 trilyon dolar buharlaştı. Bu, Yunanistan'ın borcunun kurtarılmasından 6 kat daha büyük bir maliyet anlamına geliyor. Ayrılma kararının ardından Asya borsalarında başlayan satış dalgası, Avrupa'ya ardından da Amerika'ya sıçramıştı. ABD borsalarının bir günlük kaybı ise 900 milyar doları buldu. Toplam piyasa değeri 23 trilyon dolar olan ABD borsaları yüzde 4 civarında kayıp yaşamıştı
Ayrılık kararının ardından Türkiye'nin hem Avrupa'ya hem de İngiltere'ye ihracatının azalmayıp aksine artabileceği söyleniyor.
AYRILIK İNGİLİZ TURİSTİ GETİRİR
İngiltere'nin AB'ye veda kararı 2015'te 2.5 milyon İngiliz turisti ağırlayan turizm sektörünü de yakından ilgilendiriyor. Turizmciler, AB'nin İngiltere'ye vize uygulaması durumunda İngiliz turistin rotasının Türkiye'ye kayacağını belirtti. İngiltere'den 65 milyon seyahatin gerçekleştiğini söyleyen TÜROB Başkanı Timur Bayındır, "Bunun 45 milyonu AB ülkelerine gidiyor. Çünkü ucuz taşımacılık AB fonuyla sübvanse ediliyor. AB bunu kaldırırsa durum Türkiye lehine gelişir" dedi.
ALTERNATİF ÜLKE
TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise İngiltere'nin AB'den çıkışının Türkiye'yi direkt etkilemeyeceğini dolaylı etkilerinde sınırlı olacağını vurguladı. TÜRSAB Başanı Başaran Ulusoy, çıkış kararının Türkiye turizmini negatif etkilemeyeceğini belirterek, "Vize kararıyla artış dahi olabilir" dedi. Pronto Tour Yönetim Kurulu Başkanı Ali Onaran da İngiltere ekonomisinde daralma olması durumunda İngiliz turistin mesafe yakınlığından dolayı İspanya'yı tercih edeceğini kaydetti.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.