Devler değerine 30 milyar lira daha kattı

Borsa İstanbul'un (BİST) en büyük 20 şirketinin piyasa değeri, 2016'nın ilk yarısında yaklaşık 30 milyar lira daha arttı. 31 Aralık 2015 sonu itibarıyla Borsa İstanbul'daki şirketlerin toplam piyasa değeri yaklaşık 555 milyar lira düzeyinde gerçekleşti. Bu rakam 30 Haziran 2016 sonu itibarıyla da 40 milyar lira artarak 595 milyar liraya çıktı. Söz konusu artışa en büyük katkının piyasa değeri açısından ilk 20'de bulunan şirketlerden geldiği görüldü. Buna göre borsanın en büyük 20 şirketinin piyasa değeri ilk yarıda 29 milyar 417 milyon 817 bin lira daha yükseldi. Böylece toplam borsa değerindeki artışın yüzde 75'ini ilk 20'de bulunan şirketler karşılamış oldu. Geçen yılın sonu itibarıyla en büyük 20 şirketten 15'i ilk yarıda değerine değer kattı. Aynı dönemde 4 şirketin piyasa değerinde erime yaşandı. Piyasa değeri artanlar Garanti Bankası, Koç Holding, Akbank, Turkcell, Türk Telekom, Enka, Sabancı Holding, BİM, Yapı ve Kredi Bankası, Efes, Ereğli Demir Çelik, Ford, Emlak Konut, VakıfBank ve Tofaş oldu.
EN DEĞERLİ ŞİRKETLER (TL)
Şirket Piyasa değeri (30 Haziran)
Koç Holding 33.270.981.759
Akbank 32.920.000.000
T. Garanti Bankası 31.836.000.000
Turkcell 23.254.000.000
Türk Telekom 21.175.000.000 GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.