Vergide sıra değişti

Gelir ve kurumlar vergisi rekortmenleri belli oldu. Kişisel vergide geçen yıl üçüncü olan Semahat Arsel birinciliğe çıkarken, kurumlarda ilk sırayı Merkez Bankası aldı

Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB), 2015 yılı vergilendirme dönemine ilişkin verilen Gelir Vergisi beyanları sonucunda, Türkiye genelinde en çok vergi beyan eden ilk 100 mükellefi açıkladı. Buna göre, 2015 için 45 milyon 157 bin 918,24 lira vergi tahakkuk ettirilen Semahat Arsel, Türkiye'nin vergi rekortmeni oldu. Arsel, 2014'te 26 milyon liralık vergiyle üçüncü sırada yer almıştı. Arsel'i, 44 milyon 328 bin 231,80 lira vergi tahakkuk ettirilen Mustafa Rahmi Koç izledi. Arsel ve Koç'u, 35 milyon 853 bin 563,87 lira vergi tahakkuk ettirilen Şarık Tara takip etti. 2014 yılının vergi rekortmeni Şarık Tara, bu kez üçüncü sırada yer aldı. Bir önceki yıl 38 kişi adının açıklanmasını istemezken, bu kez bu sayı 51 oldu. 2015 yılını 13.9 milyar TL ile tarihinin en yüksek kârıyla kapatan Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası ise en fazla Kurumlar Vergisi ödeyen kurum oldu. 2014'te söz konusu listenin zirvesinde bulunan Ziraat Bankası, geçen yıl 772 milyon 929 bin lira ile ikinci sırada yer aldı. Akbank 738 milyon 121 bin lira ile üçüncü oldu.
AVŞAR ŞAŞIRTTI
100 kişinin yer aldığı listede; sanat camiasından Acun Ilıcalı, Cem Yılmaz ve Şükrü Avşar yer bulabildi. Ilıcalı listede 25'inci sıraya yükselirken, Cem Yılmaz ise 42'nci oldu. Listenin en dikkat çeken ismi ise ünlü yapımcı Şükrü Avşar oldu. Daha önce listede hiç yer almayan Avşar, 16'ncı sırada yerini aldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.