Lahmacunda at eti çıktı

Sağlığımızla oynayan hileci firmaların gıda ürünlerinde yapmadıkları kalmamış. Gıda Bakanlığı, 229 hileciyi açıkladı. Lahmacuna at eti, kıymaya deri, yoğurda jelatin, peynire nişasta, zetinyağına ise pamuk yağı konulduğu ortaya çıktı

Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, vatandaşın sağlığıyla oynayan firmaları deşifre etti. Bakanlık internet sitesinde, taklit veya tağşiş yapılan 355 parti ürünü kamuoyu ile paylaştı. Taklit ve tağşiş yaptığı belirlenen 229 işletmenin ve ürünlerinin parti numaraları açıklandı. Dana kıymalı kol böreğinde at eti, kasaplarda satılan etler arasında katır ve eşek eti bulundu. Lahmacuna at eti ve sakatat; sucukta at eti, tükürük bezi, deri, kanatlı eti, baş eti; kıymada tavuk eti, deri dokusu; yoğurtta ve sütte jelatin, harici yağlar; peynir ve yoğurtta nişasta; zetinyağında tohum ve pamuk yağları, farklı bileşenler; balda glukoz tespit edildi. Ağustos ayı itibarıyla 558 bin 492 gıda denetimi gerçekleştiren bakanlık, bu denetimlerde 8 bin 551 adet idari para cezası uyguladı, 69 firma hakkında savcılığa suç duyurusunda bulundu.
BİLİNDİK MARKALAR DA VAR
Birçok ünlü firmanın ismi de Gıda Bakanlığı'nın taklit ve tağşiş listesinde dikkat çekti. Kamuoyuna duyurulan listeye göre; Keskinoğlu markasının natürel sızma zeytinyağında tohum yağı, Aymar markalı ayçiçek yağında tohum yağı, Verde Yağ'ın Carrefour markalı natürel sızma zeytinyağında daha düşük kaliteli zeytinyağı, Diltat Gıda'nın Can-et markalı kıymasında da kanatlı eti ve sakatat tespiti yapıldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.