Memur ‘BES’leniyor

Bireysel Emeklilik Sistemi'ne (BES) otomatik katılım uygulaması, 4 milyon çalışana ulaştı. 45 yaş altındaki kamu çalışanları ve 250-bin personeli olan özel sektör işyerlerinde görev yapanlar da sisteme dahil oldu. Kamuda BES kesintileri bu hafta itibariyle gerçekleşecek. Hazine, personele 'faizli, faizsiz fon' seçeneğinin sunulması gerektiğini bildirdi. BES'e ilişkin soruları 32 başlıkta yanıtlayan Hazine Müsteşarlığı, şunları kaydetti:
İşveren, çalışanları adına bir emekli şirketi ile sözleşme yapmakla yükümlüdür. Şirket seçerken hizmet kalitesi, kesinti, diğer hususları göz önünde bulundurmak durumundadır.
İşveren sisteme giriş sırasında çalışanın fon tercihini almalı. Tercihte bulunmayan çalışanları için işveren tercih yapabilir. Bu tercihler şirketle yapılacak sözleşme kapsamında doğrudan emeklilik şirketine de bildirilebilir.
İşveren, katkı payını çalışanın ücretinden keserek emeklilik şirketine aktarmakla sorumludur. Maaş ödemelerini kamu harcama ve muhasebe bilişim sistemi kullanarak yapan kamu kurumları, aynı sistemi kullanarak katkı payı ödemelerini yapacak.
6 DEFA DEĞİŞİM
Çalışanlar otomatik katılım kapsamında mevzuatta belirlenen oranın üzerinde katkı payı kesilmesini talep edebilecek. Otomatik katılım kapsamında işverene ek fayda ya da promosyon uygulaması yapılamayacak.
İşverenler emeklilik şirketini Hazine tarafından belirlenen esaslar kapsamında değiştirebilir.
Çalışanlar BES'te yılda 6 defa fon dağılım değişikliği yapabilecek.
Hazal ATEŞ
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.