Piyasalar 'Evet' dedi

Referandum için geri sayım başlarken; uluslararası finans kurumları ve yabancı yatırımcılar, ‘evet’ ile TL’nin değerlenip büyüme atağının başlayacağını söyledi.

Türkiye'de istikrarı kalıcı hale getirmesi beklenen 16 Nisan referandumu için son dönemece girilirken; dünya devi finans kurumları ve yabancı yatırımcılar, anketlerde de açık ara önde olan 'evet'i satın almaya devam ediyor. Hafta başında Morgan Stanley'in 'evet' çıkması halinde erken seçim riskinin ortadan kalkacağını açıklaması, Moody's'in Türkiye'nin büyüme beklentilerini yukarı revize etmesi ve Merrill Lynch'in de bankacılık sektörünü övmesinin ardından, olumlu değerlendirmelere dün yenileri eklendi. Referandum sonuçlarını masaya yatıran bir rapor hazırlayan İsviçreli banka UBS, 'evet' çıkması durumunda Türk Lirası'nın yüzde 2-3 daha değer kazanacağına, belirsizliklerin azalacağına dikkat çekti. Banka 'hayır' ihtimalini ise 'büyük bir belirsizlik' olarak değerlendirdi. Blue Bay Varlık Yönetimi'nin Kıdemli Ülke Stratejisti Timothy Ash ise referandumdan 'evet' çıkmasının, Türkiye piyasalarında kısa vadede ralliye neden olabileceğini söyledi. Türkiye'deki anayasa değişikliği referandumunun olası etkilerini değerlendiren bir haber yayımlayan Financial Times gazetesi de iş dünyasının referandumun Türkiye'deki çalkantıyı dindirmesini umduğuna dikkat çekti. Gazete, 'hayır' çıkması durumunda Türkiye'nin ciddi bir siyasi belirsizlik ve ekonomik çalkantıya gireceğine işaret etti.
Oktay ÖZDABAKOĞLU
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.