Fişe taktık

Türkiye Elektrikli ve Hibrid Araçlar Platformu (TEHAD) verilerine göre, bu yılın ilk yarısında Türkiye'de gerçekleşen elektrikli ve hibrid araç satışı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 330,79 arttı. TEHAD, 2017'nin ilk 6 ayında Türkiye'de gerçekleşen elektrikli ve hibrid otomotiv satışlarına ilişkin rakamları açıkladı. Buna göre, Türkiye'de bu yılın ilkayında 33'ü elektrikli, bin 380'i de hibrid olmak üzere bin 413 araç satıldı. Elektrikli araç satışı geçen yılın aynı döneminde 35, hibrid araç satışı ise 293 olarak gerçekleşmişti. Bu yılın ilk 6 ayı ile 2016'nın aynı dönemi karşılaştırıldığında, satışlardaki artış yüzde 330,79 oldu. TEHAD verilerine göre, hibrid otomotiv pazarında en çok ilgi gören araç modeli Toyota C-HR olarak belirlendi. İlk yarıda bin 203 Toyota C-HR hibrid otomobil satıldı. TEHAD Kurucusu Berkan Bayram, Türk otomobil kullanıcısının hibrid modellere daha fazla ilgi göstermeye başladığını bildirdi. Bayram, tüketicinin özellikle hibrid otomobil özelinde getirilen ÖTV indirimini benimsediğini belirterek, indirimli ÖTV diliminden faydalanan ve Türkiye'de üretilen Toyota C-HR modelinin orta sınıfa hitap ettiğini kaydetti. Yıl sonuna kadar hibrid otomobil satışlarının artarak devam edeceğini bildiren Bayram, "2025 yılı itibarıyla satılan her 10 araçtan 4'ü elektrikli olacak" dedi.

Çevre dostu ve ekonomik olmaları sebebiyle tercih edilen hibrit ve elektrikli otomobiller Türkiye'de de ilgi görüyor. 6 ayda 1.413 araç satışı yapıldı.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.