Üretimi 20 ton arttı üreticinin yüzü güldü

Kastamonu'nun sahil ilçelerinde üretilen kestane balındaki yüksek rekolte, üreticinin yüzünü güldürdü.Geçen yıl 50 ton olan kestane balı rekoltesi bu yıl 70 tona yükseldi.

Kastamonu Arı Yetiştiriciliği Birliği Yönetim Kurulu Üyesi Salim Şahiner, geçen yıl 50 ton civarında olan kestane balı üretimin bu yıl 70 tona ulaştığını söyledi.

Üreticilerin son yılların "en ballı" hasadını yaptığını belirten Şahiner, "Karadeniz sahilindeki ilçelerimizde kestane balı rekoltesinde son yılların üzerine çıkılması üreticilerimizi sevindirdi. Geçen yıl 50 ton olan kestane balı rekoltesi bu yıl 70 tona yükseldi. Kovanlardan alınan bal, iç ve dış piyasada tüketiciye ulaştırılıyor." dedi.

KİLOGRAMI ORTALAMA 120 LİRADAN SATILIYOR
Tüketicilerin kestane balı talebinin hasattan aylar öncesinde başladığına işaret eden Şahiner, şöyle devam etti:

"Abana, Bozkurt, Çatalzeytin, Cide, Doğanyurt ve İnebolu olmak üzere 6 ilçemizde yoğun olarak kestane balı üretimi yapan arkadaşlarımız var. Sahil bandında Kastamonu Arı Yetiştiricileri Birliğine bağlı 400 civarında üyemiz profesyonel anlamda bu işi yapıyor. Yaklaşık 7 bin kovan civarında arımız bulunuyor. Kovan başına ortalama 10 kilogramlık üretim miktarından bahsedebiliriz. İnşallah bu sezon tüketicilerimizin taleplerini geri çevirmeden kestane balı ihtiyacı karşılanacak."

Şahiner, tezgahlarda yerini almaya başlayan kestane balının kilogramının ortalama 120 liradan alıcı bulduğunu kaydetti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.