Sosyal medya pek çok kişi için gelir kaynağı oldu. Ünlüler ve sosyal medya fenomenleri, ürün tanıtarak veya satış yaparak önemli kazançlar elde ediyor.
'Influencer marketing' yani
'hatırlı pazarlama', dünyada artık büyük bir endüstriye dönüştü.
CC Media House Direktörü Güven Çelikkaya, sadece Instagram'da sponsorlu influencer marketing pazarının büyüklüğünün bu yılın sonunda yaklaşık
1 milyar dolar olmasının beklendiğine işaret ederek, "Diğer tüm sosyal ağlardaki influencer marketing harcamalarının 2020'ye kadar yaklaşık
5 milyar doların üzerinde olması öngörülüyor" diye konuştu.
TÜRKİYE'DE BÜYÜYOR Türkiye'nin henüz influencer marketingde yolun çok başında olduğunu söyleyen
Çelikkaya, "Türkiye'de markaların sadece Instagram üzerinden influencer marketinge harcadıkları miktarın
5-10 milyon dolar arasında olduğunu tahmin ediyoruz" dedi.
Çelikkaya, influencer marketingde kazancın, kişilerin takipçi sayıları, hedeflenen grup, içeriğin yer alacağı sosyal medya platformu ve içeriğe göre
100 liradan başlayıp,
15-20 bin liraya kadar çıkabildiği bilgisini verdi.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN