THY'den tarihi rekor

Türk Hava Yolları 2017 yılının üçüncü çeyreğinde, 939 milyon ABD Doları Esas Faaliyet Kârı ile tarihinin en yüksek 3. çeyrek kârını açıkladı.

THY'nin KAP'a gönderdiği üçüncü çeyrek mali sonuçlara göre geçen yıl aynı dönem net kâr ise 548 milyon lira olarak gerçekleşti.

Türk Hava Yolları, yıl başından itibaren uyguladığı mali disiplin ve dinamik talep yönetimi uygulamaları ile 2017 yılının üçüncü çeyreğinde 939 milyon ABD Doları, dokuz aylık döneminde ise 956 milyon ABD Doları Esas Faaliyet Kârı gerçekleştirerek, tarihinin en yüksek kârına ulaştı.

Başarılı geçen üçüncü çeyrekte hem yolcu hem de kargo gelirleri 2016 yılının aynı dönemine göre güçlü artış gösterdi; toplam gelirler yüzde 23 oranında artış ile 3.6 milyar ABD Dolarına ulaştı. Yılın dokuz aylık döneminde elde edilen toplam gelir ise yüzde 8 oranında artış ile 8.2 milyar ABD Dolarına ulaştı.

Rakamlarda bu dönemde FAVKÖK (Faiz, vergi, amortisman ve kira öncesi kâr) bir önceki yıla göre yüzde 90'a yakın artış göstererek 1.5 milyar ABD Doları seviyesine ulaşırken, aynı şekilde yüzde 41'e ulaşan FAVKÖK marjı ile Türk Hava Yolları'nın havacılık sektöründeki en kârlı havayolları arasındaki konumunu koruduğu görülüyor.

AYCI: BÜYÜME TRENDİNE DEVAM EDECEĞİZ
Finansal sonuçları değerlendiren Türk Hava Yolları Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı M. İlker Aycı şunları kaydetti; "2017 yılının üçüncü çeyreğinde elde ettiğimiz kârlılık, Ortaklığımızın güçlü nakit üretme potansiyelini net bir şekilde ortaya koymuştur. Tüm Türk Hava Yolları ailesi olarak dünyanın önde gelen beş yıldızlı havayollarından biri olma hedefimiz doğrultusunda, hizmet kalitemizden asla ödün vermeden büyüme trendine devam edeceğiz. Türkiye'nin en değerli markası ve en büyük hizmet ihracatçısı olan Türk Hava Yolları, yükselişini sürdürme ve İstanbul'u uluslararası hava taşımacılığının önemli bir merkezi haline getirme yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam edecek".

EYLÜL AYI YÜZDE 81.5 İLE DOLULUKTA BİRİNCİ
Açıklanan finansal verilere göre bu dönem Türk Hava Yolları yüzde 81.5 ile son beş yılın en yüksek Eylül ayı doluluk oranına ulaştı. Bu yılın ikinci çeyreğinde canlanmaya başlayan turizmin, üçüncü çeyrekte daha da güçlenmesi ile birlikte, taşınan yolcu sayısı 2016 yılının üçüncü çeyreğine göre yüzde 17 oranında bir artış ile 21.3 milyon olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrekte yaşanan bu başarının da katkısıyla Türk Hava Yolları 2017 yılının dokuz aylık döneminde ortalama yüzde 79 doluluk ile 52 milyon yolcuya ulaştı.

MALİ DİSİPLİNDEN TAVİZ YOK
Bayrak taşıyıcı havayolu, 2017 yılının ilk dokuz aylık döneminde mali disiplinden taviz vermeyerek operasyonel giderlerini yaklaşık yüzde 6 oranında azalttı. Akaryakıt giderlerinin arttığı 2017 yılının üçüncü çeyreğinde, personel ve ikram giderleri gibi tüm büyük kalemlerde yapılan tasarruflar sayesinde birim giderinde yüzde 4 oranında daha azalma kaydedildi.

"YILIN EN İYİ HAVA KARGO TAŞIYICISI" TURKİSH CARGO 72 NOKTAYA UÇUYOR
Dünya hava kargo pazarındaki payını artırmaya devam eden Turkish Cargo, yıl başında dünya genelinde 55 noktaya ulaşırken, bu sayıyı Eylül sonu itibariyle 72 noktaya çıkardı. Açtığı hatlarla Asya'dan Afrika'ya, Avrupa'dan Latin Amerika'ya uzanan geniş bir koridor oluşturan Turkish Cargo, 2017 yılının üçüncü çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 29 artışla 294 bin ton kargo taşıdı. Şirket bu dönemde kargo gelirlerini yüzde 40 seviyelerinde artırarak 343 milyon ABD Dolarına ulaştırdı. Başarılı performansını çok sayıda ödülle taçlandıran Turkish Cargo, son olarak da Asya'da "Yılın En İyi Hava Kargo Taşıyıcısı'' seçildi.

Türkiye'nin en değerli marka elçilerinden olan Türk Hava Yolları, bu yıl açılan Samara ve Phuket gibi hatlarla birlikte 120 ülkede, 49'u yurtiçi, 251'i yurtdışı olmak üzere toplam 300 noktaya uçuş gerçekleştiriyor. Dünyanın en genç filoları arasında bulunan Türk Hava Yolları filosu bugün 223'ü dar gövde, 90'ı geniş gövde ve 16'sı kargo uçağı olmak üzere toplam 329 uçaktan oluşuyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.