Üreticide 1 markette 5 TL

Sebze-meyve fiyatları ne üreticinin ne tüketicinin yüzünü güldürüyor. Tarladan markete 5 kata varan fiyat farkı vatandaşın cebini yakıyor. Uçurumda başı portakal çekiyor

Üretici ile tüketici fiyatları arasındaki makas daralmak bilmiyor. Tüketici sebze-meyveyi pahalı almaktan, üretici kazanamamaktan yakınıyor. Kazançlı çıkan yine marketler oluyor. Bu durumu Türkiye Ziraat Odaları Birliği'nin (TZOB) 2017 üretici-market fiyat araştırması bir kez daha gözler önüne serdi. Araştırmaya göre; Aralık ayında üretici ve market arasındaki fiyat farkı yüzde 371.59 ile en fazla portakalda görüldü. Üreticide 58 kuruş olan portakal, markette 2.71 liraya tüketiciye sunuldu. Yani portakalın üretici fiyatı ile tüketici fiyatı arasındaki fark yaklaşık 5 katına ulaştı. Markette Kasım'da 3.10 liraya satılan portakal, Aralık'ta yüzde 12.53 gerileyerek 2.71 liraya tüketiciye sunuldu. Bu düşüşe rağmen portakal üretici-market fiyat farkında ipi göğüsledi. Portakal, Kasım'da üreticide ise 73 kuruştu. Aralık'ta yüzde 21.23 fiyat düşüşü ile 58 kuruşa geriledi.

25 ÜRÜNÜN FİYATI ARTTI
Aralık'ta üretici ve market arasındaki fiyat farkında portakaldan sonra ise yüzde 321.82 ile lahana, yüzde 303.06 ile karnabahar geldi. TZOB'un araştırmasında yer alan diğer dikkat çekici veriler de şunlar oldu:
2017'de, markette 38 ürünün 25'inde fiyat artışı, 13'ünde fiyat azalışı, üreticilerde ise 34 ürünün 18'inde fiyat artışı, 16'sında fiyat azalışı meydana geldi.
Geçen yıl markette fiyat düşüşünde yüzde 40.57 ile karnabahar, artışta yüzde 50.04 ile mandalina başı çekti.
Aralık'ta markette zam şampiyonu yüzde 20.63 ile marul, üreticide ise yüzde 19.39 ile mandalina oldu.
Kabak geçen ay yüzde 20.51 ile markette fiyatı en çok düşen ürün oldu.


Özlem KAMER TERCANLI GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.