100 kişiden 2’si esnaf

Türkiye’de esnaf sayısı nüfusun yüzde 2.1’ini oluşturuyor. Nüfusa göre esnaf yoğunluğu en fazla olan il ise yüzde 3.9 ile Muğla

Türkiye'de nüfusa göre esnaf yoğunluğu en fazla olan il yüzde 3.9 ile Muğla. Esnaf yoğunluğunun en az olduğu il ise yüzde 0.8 ile Şırnak. Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu ile Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre, 31 Aralık 2017 itibarıyla ülkede 1 milyon 673 bin 225 esnaf ve bunlara ait 1 milyon 800 bin 933 işyeri bulunuyor. İllere göre incelendiğinde Türkiye'de en çok esnaf, 192 bin 758 ile İstanbul'da bulunuyor. Bu rakam, Türkiye'deki toplam esnafın yüzde 11.5'ini oluşturuyor. İstanbul'u 104 bin 610 esnafla İzmir, 87 bin 767 esnafla Ankara, 70 bin 843 esnafla Antalya ve 64 bin 456 esnafla Bursa takip ediyor. Esnaf sayısı en az olan il ise Bayburt. Bayburt'ta bin 780 esnaf faaliyet gösteriyor. Geçen yıl itibarıyla 80 milyon 810 bin 525 kişilik nüfusu bulunan Türkiye'de esnaf sayısı, nüfusun yüzde 2.1'ini oluşturuyor. Bir başka ifadeyle her 100 kişiden 2'si esnaflık yapıyor. Bu oran il bazında incelendiğinde, esnaf yoğunluğu en fazla olan il ise Muğla. Muğla'da 36 bin 191 esnaf bulunuyor ve bu kentin nüfusuna oranlandığında yüzde 3.9 olarak hesaplanıyor. Esnaf sayısının en yoğun olduğu diğer iller sırasıyla yüzde 3.8 ile Burdur ve yüzde 3.6 ile Edirne. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.