Otomotiv dünyasında bir devir sona eriyor. Avrupa'nın ve dünyanın en önemli otomobil fuarı haline gelen
Cenevre'de dünyaca ünlü otomobil markaları, artık stantlarında dekoltesi bol mankenler yerine,
uzmanlara yer vereceklerini açıkladı. Yeni otomobil modelleri kadar dikkat çeken seksi tanıtım mankenlerinin yerini alacak ürün uzmanları,
spor kıyafetler giyen erkek veya kadın satış elemanlarından oluşacak. Ürün uzmanları,
yeni modeller hakkında ayrıntılı bilgi vererek, katılımcılarının gözüne değil, bilgi dağarcığına hitap edecek. Koreli
Ssangyong, Toyota ve Nissan, kadın mankenlerle çalışmayacağını açıklayan ilk firmalar oldu.
Nissan sözcüsü Sara Jenkins, zamanın değiştiğini, otomobil satışı yaptıkları için ürün uzmanlarını kullanmanın daha mantıklı olduğunu söyledi.
ERKEK MODEL VAR Fuarlarda en çok kadın model kullanan markaların başında
İtalyan Fiat Grubu'nun bünyesindeki Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ferrari ve Maserati markaları yer alıyordu. Ancak İtalyan grup da eleştiriler üzerine bazı mankenlerle yapılan
sözleşmeleri iptal ettiklerini açıkladı. Markaların stantlarında yine kadınların olacağı ama geçmişe göre erkek model sayısının artacağı açıklandı. Aynı şekilde
PSA Grubu da (Peugeot Citroen) stantlarında erkek ve kadın manken sayısının eşit olacağını açıkladı. Böylece Cenevre Otomobil Fuarı'nda cinsiyet ayrımcılığının ortadan kalkacağı,
ziyaretçilerin yeni modeller hakkında daha fazla bilgi sahibi olacağı belirtiliyor. 88'inci kez düzenlenen Cenevre Otomobil Fuarı,
8-18 Mart tarihleri arasında açık olacak.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN