"Yeni aracımızın adı Yörük oldu. Anadolu coğrafyasının ona lütfettiği isme layık olarak güvenlik güçlerimize, silahlı kuvvetlerimize hizmet etmesini, bu perspektifte yurt dışına açılım sağlayarak ülkemizi en iyi şekilde gururlandırmasını bekliyoruz. NMS'nin bundan sonraki ismi Yörük. Patentini de aldık. Artık onu Yörük olarak tanıyacağız, öyle gidecek. Yörük, Anadolu'nun o güzel yörük havasını tüm dünyaya taşıyacak diye düşünüyorum. Efes Tatbikatı'ndan aldığımız sinerjiyi iç ve dış pazara en iyi şekilde yansıtarak ülkemizin adını dışarılara taşıyıp, bayrağımızı dalgalandırmak istiyoruz."
YÖRÜK İÇİN YOĞUN ÇALIŞMALAR YÜRÜTÜLÜYOR
Aracın test sürecine ilişkin de bilgi veren Arısüt, şunları kaydetti:
"Kalifikasyon testleri her anlamda devam ediyor. Ülkeler değişik versiyonlarını da talep ediyorlar, bunlara da çalışmak durumunda kalıyoruz. Hedefimiz aracı temmuz sonu, ağustos başı gibi kullanılabilir, operasyona katılabilir hale getirebilmek. Mühendislerimizin çalışmalarıyla bu sürede değişiklik olabilir ama beklentimiz bu yönde. İnşallah bu hedefimize de ulaşabiliriz. Şu anda Yörük üzerinde yoğun bir çalışma var."
YÜKSEK GÜVENLİK VE TAŞIMA KAPASİTESİ
Nurol Makina'nın özgün olarak ürettiği askeri şasi üzerine tasarlanan araç, bağımsız süspansiyonlu, sürekli 4 çeker, kendinden CTIS (merkezi lastik şişirme) sistemine sahip bulunuyor.
Ağırlığı 8 ton olan araç, 4 tonluk taşıma yapabiliyor. Birçok koruma standartlarına sahip Yörük, kullanıcı isteklerine bağlı olarak, ilave zırhla daha yüksek koruma seviyelerine çıkartılabiliyor. Aracın mayın koruma seviyesi, teker ve göbek altında 6 kilogramlık TNT patlamasına dayanabilecek şekilde tasarlandı.
Aracın diğer bir özelliği ise aynı gövde üzerinde çeşitli değişiklikler yapılabilmesine imkan tanıması. Araç personel taşıyıcı olarak üretilmiş olmasına rağmen sonradan arka kısmı açık ve kapalı kasa haline dönüştürülebiliyor. Dönüş yarıçapının 6 metre olmasının meskun mahal operasyonlarında avantaj sağladığı belirtiliyor.