BDDK Başkanı Akben'den Bankalarla ilgili önemli açıklama

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) Başkanı Mehmet Ali Akben, "Bankalarımız konjonktürel dalgalanmaya karşı kendini koruyacak yapıdadır." dedi.

Akben, AA muhabirine yaptığı değerlendirmede Türk bankacılık sektörünün güçlü sistemini korumaya devam ettiğini belirterek, "Bankalarımız konjonktürel dalgalanmaya karşı kendini koruyacak yapıdadır." ifadesini kullandı.

Sektörün gerek mali yapısı, gerek uluslararası düzenlemelere ve yasal sınırlara uyum bakımından son derece sağlıklı bir görünüme sahip olduğuna dikkati çeken Akben, nisan sonu verilerine göre bankacılık sektörünün sermaye yeterliliği rasyosunun (SYR) yüzde 16,41 ile gerek yasal sınırın, gerekse hedef oranın oldukça üzerinde olduğunu vurguladı.

Akben, sektörün aktif kalitesinin en temel göstergelerinden olan takibe dönüşüm oranının da nisan sonu itibarıyla yüzde 2,88 ile tarihi düşük seviyelerde bulunduğuna işaret etti.

Bu yılın ilk dört ayında sektörün 18,8 milyar lira net dönem karı elde ettiğini belirten Akben, "Bankalarımız 4 milyar 920 milyon liralık net karla en yüksek nisan ayı rakamını elde etti. Sektör, geçen yılın nisan ayında 4 milyar 223 milyon lira net kar sağlayarak, karını yüzde 16,5 artırdı. Böylece bankacılık sektörü tüm zamanların en güçlü 2. çeyrek başlangıcını gerçekleştirdi." diye konuştu.

Akben, "Türk bankacılık sektörü üzerine yapılan tüm spekülasyonlar ve algı operasyonları her daim boşa çıkarılmıştır." diyerek sözlerini tamamladı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.