Ücret kalktı

Danıştay, bankaların ‘hesap işletim ücreti’ almasını sağlayan düzenlemeyi iptal etti. Davayı açan TÜSODER, ‘Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 yıl içinde ödediği ücretleri geri alabilir’ açıklaması yaptı

Danıştay 15. Dairesi, bankaların tüketicilerden hizmet karşılığı 'hesap işletim ücreti' almasını düzenleyen yönetmelik hükmünü iptal etti. Tüketici Sorunları Derneği (TÜSODER), 3 Ekim 2014'te yürürlüğe giren Finansal Tüketicilerden Alınacak Ücretlere İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik'in 10 ve 13. maddelerinin bazı hükümlerinin iptali istemiyle dava açtı.
Danıştay 15. Dairesi, tüketicilerden 'hesap işletim ücreti' alınmasına yönelik hükmü oy birliğiyle iptal etti. Daire, yönetmeliğin 'tahsis ücreti, nakit avans çekim ücreti, kurum ve kuruluşlarına yapılan ödemelere' ilişkin hükmün iptal istemini ise reddetti. TÜSODER Başkanı Deniz Öner, konuyla ilgili şu açıklamayı yaptı: "Vatandaşlar, geçmişe dönük 10 yıl içinde hesap işletim ücreti kesilmişse bunların dekontlarını bankalardan talep etsin. Dilekçe yazarak, noterden ihtarname göndererek ya da iadeli taahhütlü ile paralarını geri istesin. Banka reddederse hakem heyetine başvuru yapılsın."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.