Kur bahanesiyle ardı ardına zam yapan fırsatçılar, şimdi fiyat yükselecek beklentisiyle piyasaya ürün vermiyor. Salçanın ardından ayçiçek yağının da tedariğinde sorun yaşandığı ifade ediliyor. Üretici 'Biz ürünü azaltmadık' derken perakendeci satacak mal bulamıyor. KAMPANYALI ÜRÜNE YÜZDE 40 ARTIŞ
Gıda zamları durmak bilmiyor. BrandZone, marketlerin insert ve reklam kampanyalarını inceledi. Buna göre, kampanyalı ürünlerde bile yüzde 40 zam oldu. 2018 Haziran- Ağustos ayları arasında en çok fiyat artışı 4300 gramlık domates salçasında yaşandı. Haziran'da ortalama kampanya fiyatı 23.23 lira olan salçanın fiyatı, yüzde 40 artarak 32.43 liraya yükseldi. Fiyatı en çok artan ikinci ürün ise 1 kg un oldu. Haziran'da ortalama kampanya fiyatı 2.7 lira olan 1 kg unun fiyatı Ağustos'ta yüzde 36 artarak 3.68 liraya yükseldi. İşte kampanyalı ürünlerin fiyatlarındaki değişim:
Okulların açılmasına sayılı günler kala okul kıyafeti ve kırtasiye ürünlerine yüzde 40'a varan zam gelmesi, velilerin tepkisine neden oldu. 1 hafta boyunca süren uyum programının başlamasının ardından 2018-2019 eğitim- öğretim yılının başlamasına sayılı günler kala veliler okul kıyafeti ve kırtasiye ürünleri satan yerlere akın etti. Fiyatların yaklaşık yüzde 20 ile 40 oranında arttığını gören veliler, tepkilerini dile getirdi. Geçen sene ile bu yıl arasında çok fazla fiyat farkı olduğunu söyleyen vatandaşlar, bu duruma bir çare bulunması gerektiğini belirtti. Kırtasiye dükkanı çalışanı Alper Badak, ürünlere son günlerde bir hayli zam geldiğini söyleyerek, "Veliler fiyatları öğrendiğinde tepki oluyor. İşlerimiz fiyatların artış göstermesine rağmen yoğun, çünkü bunlar zorunlu ihtiyaç" şeklinde konuştu. TEPKİ SÜRÜYOR
Markette bir markanın 5 litrelik ayçiçek yağı 26.40 liradan 39.89 liraya yükseldi. Bir başka markanın ayçiçek yağı da 27.21 liradan 39.50 liraya yükseldi. Simge Ö. Bir markette bir markanın 350 gramlık tulum peyniri 21.5 lira. Kilogram fiyatı 61.5 lira. Böyle bir peynir fiyatı var mıdır dünyanın başka bir noktasında. Adem YANGAÇ