Etikete zam künyesi

Fiyat etiketleri ile ilgili 2 önemli düzenleme geldi. Türkiye’de üretilen ürünlerde ‘yerli logo’ olacak. Tüketici etikette fiyatın ne zaman değiştiğini görebilecek

Hükümet, vatandaşın ekonomik çıkarlarını korumak, doğru ve eksiksiz bilgilendirilmelerini sağlamak, son dönemde yaşanan fiyat dalgalanmalarını önlemek amacıyla fiyat etiketlerine ilişkin önemli bir düzenleme yaptı. 2 hafta sonra yürürlüğe girecek yönetmeliğe göre; Türkiye'de üretilen malların etiketlerinde, Ticaret Bakanlığı'nca ilan edilecek şekil, logo veya işaretleri kullanmak zorunlu olacak. Böylece tüketici yerli malı ürünleri rahatlıkla ayırt edecek. Etikette, malın satış fiyatı ve birim fiyatının uygulanmaya başlandığı tarihin de bulunması gerekecek. Böylece vatandaş etiketteki fiyatın ne zaman değiştiğini görebilecek. Stokçuluk yapan, usulsüz fiyat artışına giden görülebilecek. OLUMLU KARŞILANDI
Düzenleme, tüketici örgütlerince olumlu karşılandı. Tüketici Başvuru Merkezi Onursal Başkanı Aydın Ağaoğlu, "Tüketiciler, mutlaka yerliyi seçsin hatta cüzi fiyat farkı da olsa yerli ürünü alsın" dedi. Ağaoğlu, "Biz geçen yıl üretilmiş domates salçasının teneke kutusunun altını çevirdiğimizde 2017'de üretildiğini görüyorduk ama raftaki fiyat etiketindeki fiyat değişikliğinin yapıldığı tarihi göremiyorduk. Bundan sonra göreceğiz" diye konuştu. ÖNCE BİNDİRİM SONRA İNDİRİM
Geçen sene bir markanın botunu beğenmiştim. Fiyatı 500 lira seviyesindeydi, pahalı diye almadım. Bu sene mağazanın vitrininde yüzde 50 indirim yazısını gördüm, heyecanla girdim. Bir baktım aynı bot var ve yüzde 50 indirimli. Etikete bir baktım. Bin liradan 500 lira seviyesine inmiş. Etiketi bin liraya çıkarıp, indirip yazıp 500 liraya indirmişler. Sonuç olarak geçen yılla aynı fiyat.
30 Kasım 2017'de 30 liradan ucuza aldığım havlu, bugün aynı sitede 70 lira.
20 Ağustos'ta 30.50 lira olan 6 kilogramlık toz deterjan, 18 Eylül'de 38,95 lira.
ŞİKAYETLER ZİRVEDE
Kur fırsatçıları tarafından mağdur edildiğini düşünen tüketiciye devletin kapısı her daim açık. Tüketicilerin bu yıl ALO 175'e 500 bin civarında başvuru yaptığı öğrenildi. İlk 7 ayda toplam 400 bin civarında başvuru yapıldı. 10 Ağustos'tan bu yana 100 bin civarında başvuru oldu. SEK SÜT PATLADI
SEK markasının ısıtılırken patlayan sütüyle ilgili dikkat çekici gelişmeler yaşandı. Sosyal medyada canlı yayında yapılan deneyler ile aynı markanın aynı parti numarasındaki UHT sütlerinin de ısıtıldığında patladığı görüldü. 18196 parti no'lu SEK UHT sütleri, her ısıtıldığında patlarken, diğer parti numaralarında patlama yaşanmadı. Tüketiciler, sütlerin marka bazlı ve işletme bazlı değil, parti no bazlı olarak incelenmesi gerektiğini vurguladı. STOKÇULARA BASKIN VAR!
Kur zammını bahane ederek fahiş fiyat artırımına gidenler ve stok yapan fırsatçılara karşı Ticaret Bakanlığı ekiplerinin denetimleri hız kesmeden devam ediyor. Kurdan etkilenmediği halde ürünlere zam yapan firmalar hakkında işlem başlatılıyor:
KAYSERİ: Ekipler, ani baskınlarla ürünlerin fiyatlarını, gramajını ve girdi faturalarını mercek altına alıyor. Fiyat artıran 20 işyeri hakkında tutanak tutuldu.
KAHRAMANMARAŞ: 3 ayda 100'e yakın firmada 600'e yakın ürün grubu üzerinde denetim yapıldı ve aykırı görülen ürünlere idari yaptırım kararı uygulandı.
ADIYAMAN: 5 firma için tutanak düzenlendi, son 2 ayda 50 firmada bin 105 ürünün fiyatı denetlendi.
MALATYA: 7 ayrı firma hakkında tutanak tutuldu, son 1 ayda 160 firmada 102 ürün üzerinde inceleme ve denetim yapıldı.
TRABZON: Kısa sürede 11 firma, 54 ürün denetlendi. Fiyat artışı yaptığı tespit edilerek hakkında tutanak tutulan firma sayısı 7...
ANTALYA: 10 günde 300'ün üzerinde denetim yapıldı. 5 firmada fahiş fiyat uygulaması tespit edildi.

Hazal ATEŞ

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.