Turkcell'den 13 milyar dolarlık teklif

Turkcell Genel Müdürü Terzioğlu, ‘Fiber şirketler tek çatı altında birleştirilsin. Böylece 15 milyar dolar yerine 2 milyar dolara altyapı tamamlanır’ önerisi yaptı.

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, tüm şirketlerin bundan sonraki fiber altyapıyı beraber yapmaları ve altyapı erişiminin rekabet unsuru olmaktan çıkması gerektiğini belirterek, "Önerimiz, Türkiye'deki tüm fiber şirketler, bir başka şirket altında birleşsin" dedi. Terzioğlu, Turkcell'in 2018'i rekor gelir artışıyla kapatmaya hazırlandığını, şirketin 25'inci yılını kutlayacakları 2019'da da dijitalleşme yönünde adımlarına hız vereceklerini söyledi. Türkiye'nin dijitalleşmesi konusunda en önemli gündem maddesinin altyapı eksikliği olduğuna işaret eden Terzioğlu, "Ülkemizde yaklaşık 20 milyon hane var. Şu anda fiberin ulaştığı hane sayısı ise yaklaşık 5 milyon. Acilen 15 milyon haneye daha fiber ulaştırmamız gerekli" diye konuştu. Tüm şirketlerin bundan sonraki fiber altyapıyı beraber yapmaları gerektiğini belirten Terzioğlu, şunları kaydetti: "Bu altyapıları bizlerin teker teker, aynı anda, paralel olarak yatırım yaparak tamamlamasına imkan yok. Bunun için yaklaşık 15 milyar dolar lazım. Halbuki mevcudu paylaşsak ve bundan sonrakileri beraber yapsak bu hikaye 2 milyar dolara bitecek gibi ve bu yatırım için kaynak da bulunur. Önerimiz, Türkiye'deki tüm fiber şirketler, bir başka şirket altında birleşsin. TÜRKSAT da özelleştirilmesin ve devlet oradaki varlıklarını buraya koysun. Şirketin yüzde 51 hissesi devlete ait olabilir."

Lifecell abone sayısı 1.6 milyona ulaştı.
● Kullanıcıları, sadece Ekim'de 11 bin 600 terabayt internet tüketti.
Lifecell'de en aktif kullanılan uygulamalar BiP, TV+ ve fizy oldu.
● Lifecell müşterileri bugüne kadar BiP'ten 4.5 milyon saatten fazla konuşurken, fizy'den ortalama günlük kişi başı 130 şarkı dinledi ve TV+'da günde 136 dakika televizyon izledi. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.