Ocak ayı enflasyonu açıklandı : Zam şampiyonu gıda!

Aylık yüzde 6.43, yıllık yüzde 30.97 artan gıda fiyatları enflasyonu besledi. Ocak’ta TÜFE aylık 1.06, yıllık yüzde 20.35 çıktı.

Enflasyon Ocak'ta gıdadan beslendi. Aylık yüzde 6.43, yıllık yüzde 30.97 artan gıda fiyatlarının etkisiyle yıllık Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE), 3 ayın ardından yönünü tekrar yukarıya çevirdi. Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, TÜFE Ocak'ta aylık yüzde 1.06 ve yıllık yüzde 20.35 seviyesinde gerçekleşti. Ana harcama grupları itibarıyla Ocak'ta, aylık bazda en yüksek artış yüzde 6.43 ile gıda ve alkolsüz içecekler grubunda görülürken, en fazla düşüş gösteren grup ise yüzde 7.95 ile giyim ve ayakkabı olarak kayıtlara geçti.
BİBER ŞAMPİYON
Tüketici fiyatları bazında Ocak'ta bir önceki aya göre en yüksek fiyat artışı, yüzde 87.87 ile çarliston biberde oldu. Çarliston biberi, yüzde 80.94 ile patlıcan, yüzde 67.63 ile ıspanak izledi. Ocak'ta fiyatı en çok artan diğer ürünler arasında yüzde 63.84 ile sivri biber, yüzde 53.31 ile taze fasulye, yüzde 44.31 ile salatalık yer aldı.

SEPET DEĞİŞTİ
2019'da TÜFE'de 418 madde, 895 madde çeşidi kapsanacak, 28 bin 711 işyeri ve 4 bin 274 konuttan her ay 544 bin 256 fiyat derlenecek. Sepete giren ürünler hazır et yemekleri, konserve balık, hazır sütlü tatlılar, dereotu, nane, roka, tere, fındık ezmesi, çocuk elbisesi, evcil hayvan gıda harcaması, saat ve kadın çantası şeklinde sıralandı. Sepetten anaokulu ücreti çıkartıldı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.