Dev markalar Türkiye'de besin değeri düşük, yağ miktarı yüksek ürünler piyasaya sürdü

Dev markalar ürünlerinin içeriğini ülkeden ülkeye değiştirdi. Türkiye’de, Avrupa’ya göre besin değeri düşük, yağ miktarı yüksek ürünler piyasaya sürdü. Tepki yağdı...

Uluslararası gıda firmalarının, Türkiye'de aynı marka ve logoyla Batı ülkelerinden daha düşük besin değerine sahip ürünler üretmesi Twitter'da büyük tepki çekti. Unilever, Nestle, Frito Lay, Ferrero gibi uluslararası dev markaların çifte standart uygulamaları, 'Türk'ün canı patlıcan mı?' dedirtti.

Algida (Unilever): Twister dondurmasında İngiltere'deki süt oranı yüzde 13, Türkiye'deki süt oranı ise sadece yüzde 1. Türkiye'deki Twister'da meyve püresi oranı yüzde 0.4 iken, bu oran İngiltere'de yüzde 11.
Nesquik (Nestle): Türkiye'deki Nesquik markalı buğday ve mısır gevreğinde B1, B2, B3, B6, Folik Asit ve B5 vitaminleri bulunuyor. İngiltere'deki üründe ise fazladan D vitamini bulunuyor.
Doritos (Frito Lay): ABD'deki Doritos cipslerle Türkiye'dekiler karbonhidrat, protein ve tuz miktarları açısından çok önemli fark göstermiyor. Ancak Türkiye'deki Doritos'ta 100 gramlık pakette 0.17 gram trans yağ bulunuyor. Oran yüzde 1'i geçmediği için paketin üzerine 'Trans yağ içermez' yazıyor.
Nutella (Ferrero): Türkiye'deki 'Nutella'ların üzerinde trans yağ miktarı '0.1 gramdan az' şeklinde yazılmış. ABD ve Batı Avrupa'daki ürünlerde ise trans yağ miktarı 0 gram olarak görünüyor.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.