1.5 milyon konut dönüşecek

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Kentsel Dönüşüm Eylem Planı'nı açıkladı. Yeni Kentsel Dönüşüm Eylem Planı’na göre, Türkiye’deki 6.7 milyon konutun acil ve öncelikli kabul edilen 1.5 milyonu 5 yıl içinde dönüştürülecek.

Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, Kentsel Dönüşüm Eylem Planı'nı açıkladı. 8 maddelik plana göre; Türkiye'deki 6.7 milyon konutun acil ve öncelikli kabul edilen 1.5 milyonu 5 yıl içinde dönüştürülecek. Her şehrin kendine özgü bir dönüşüm aynası olacağını söyleyen Bakan Kurum, her yıl 100 bini İstanbul olmak üzere Türkiye genelinde 300 bin konutun dönüşümünün sağlanacağını söyledi. Bu 300 bin konutun en az yüzde 10 ila 15'inin Toplu Konut İdaresi Başkanlığı eliyle Bakanlık tarafından yapılacağını kaydeden Murat Kurum, "Yani 30 ila 50 bin konutun her yıl biz Bakanlık olarak dönüşümünü belediyelerimizle birlikte yapıyor olacağız. 5 yılda da inşallah biz de bu sürece 200-250 bin konutla katkı sağlamış olacağız" dedi. Yerinde, gönüllü ve hızlı dönüşüm temel ilkeleri çerçevesinde kentsel dönüşümü 4 ana başlık altında topladıklarını ifade eden Kurum, bunların 'deprem riski altındaki yapıların ve alanların dönüşümü', 'sel ve heyelan riski altındaki alanların dönüşümü', 'tarihi kent merkezleri ve meydanların dönüşümü', 'sanayi alanlarının taşınması ve dönüşümü' olduğunu belirtti. Kurum, bugüne kadar belediye ve vatandaşlara 11 milyar lira kaynak sağlandığını ifade etti. GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.