Arabulucu nasıl seçilir? Hangi iş davaları için arabulucuya başvurmak gerekiyor?

İşyeri ile çalışanlar arasındaki uyuşmazlıklarda arabulucuya gitme şartı bulunuyor. Sistem sorunlara 1 ay içinde uzlaşma yolunu açıyor. Bugüne kadar başvuruların yüzde 62’si uzlaşmayla sonuçlandı... İşte işçi ve işveren arasındaki 'arabulucu' şartı ile ilgili merak edilen detaylar...

İşçi ve işveren arasındaki uyuşmazlıklar arabulucu ile çözülüyor. TİSK'in verdiği bilgiye göre; arabuluculuğun iş uyuşmazlıklarında zorunlu dava şartı olarak düzenlendiği 2018'den bu yılın Ağustos sonuna kadar yapılan 618 bin başvurunun yaklaşık yüzde 62'si (380 bin 774) anlaşma ile sonuçlandı. İşte uzlaşmazlıklara hızlı çözüm getiren sistemin detayları:

HANGİ DAVALAR KAPSAMDA?
Bireysel veya toplu iş sözleşmesine dayanan işçi veya işveren alacağı ve tazminatı ile işe iade talebiyle açılan davalarda, arabulucuya başvurulmuş olması dava şartı olarak kabul ediliyor. Kıdem, ihbar, kötü niyet ve eşitliğe aykırılık tazminatı, sendikal tazminat, mobbing tazminatı, ücret, prim, ikramiye, fazla mesai, yıllık izin, hafta tatili, bayram ve genel tatil ücreti gibi alacaklarda arabulucuya gidilmesi gerekiyor. İş kazası veya meslek hastalığından kaynaklanan tazminat davaları kapsam dışı tutuluyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.