Borsa 2 yılın zirvesinde

Jeopolitik risklerin azalması ve küresel ticaret savaşlarında tansiyonun düşmesi, 2019 yılının ikinci yarısından itibaren adeta yatırımcıların güvenilir limanı haline gelen Türkiye'ye ilgiyi son bir haftada zirveye taşıdı.

Jeopolitik risklerin azalması ve küresel ticaret savaşlarında tansiyonun düşmesi, 2019 yılının ikinci yarısından itibaren adeta yatırımcıların güvenilir limanı haline gelen Türkiye'ye ilgiyi son bir haftada zirveye taşıdı. Ekonomide tekrar büyüme patikasına geçilmesi ve Merkez Bankası'nın faiz indirimleri ile bu yıla ilişkin beklentilerin güçlenmesi, borsayı 2 yılın zirvesine taşırken, faizi ise adım adım tek haneye yaklaştırdı. Geçen hafta dünyanın en fazla yükselen piyasası olan Borsa İstanbul'da endeks dün 120 bin puanı aşarak 120 bin 899 puanla 2 yılın zirvesini gördü. Borsa günü ise 120 bin 249 puandan tamamladı.

GÜVEN ARTTI

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, gelişmeleri şöyle değerlendirdi: "2 yıllık tahvil faizimiz yüzde 10.72 ile 6 Ocak 2017'den bu yana en düşük seviyesine geriledi. Kur atağı sonrası oluşan yüzde 28.27'lik faizden 1.755 baz puanlık düşüş sağladık. Ülke risk primimiz 267 puan ile Mayıs 2018'den beri en düşük seviyeye ulaştı. 2018 Ağustos'tan bugüne yaklaşık 320 baz puan iyileşme sağladık. 2019'da ekonomide ortaya koyduğumuz performans, ülkemize güveni artırdı. Bu yıl daha ileri taşıyacağız." GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.