İHTİYAÇ KREDİSİ NEDİR?
İhtiyaç kredileri diğer kredilere göre daha ziyada düşük faizli ve kısa vadeli kredilerdir. Bu tip krediler için son dönemde bankaların yeni uygulamaları sayesinde şubeye gitmeden dahi telefon ya da internet yoluyla kredi alınabilmektedir. Bu tip krediler bireysel kredi türündedir. Yani kişinin ticari amacı dışında kalan ihtiyaçlarını karşılamak üzere verilen kredidir. Bu tip krediyi kurumlar değil, yalnızca reel kişiler kullanabilir. Ancak, işletme sahipleri ticari gelirlerini göstererek kendi adlarına da kullanabilir.
İHTİYAÇ KREDİSİ NASIL ALINIR?
İhtiyaç kredisi almak için bazı şartları yerine getirmeniz gerekmektedir. Bu şartlar şu şekildedir:
18 yaşını doldurmuş olmak,
Sabit bir gelirinizin olması,
Bankaların sizi araştırması ve sonucunun olumlu olması,
Talep edeceğiniz kredi taksitleri evinize gelirin yarısının üzerinde olmamalıdır,
Bu şartları sağladığınız takdirde herhangi bir bankaya başvurarak ve gerekli evrakları tamamladıktan sonra ihtiyaç kredisi alabilirsiniz. Ayrıca ihtiyaç kredisi verilirken ekstradan size hayat sigortası yapılır. Her bankanın ihtiyaç kredi başvurusu kabul şartları birbirinden farklı olabilmektedir.
KONUT KREDİSİ NASIL ALINIR?
Konut kredisi kısa sürede birikim yapmadan ev sahibi olmak için en fazla tercih edilen yöntemlerden bir tanesidir. Konut kredisi sayesinde çok fazla kişi ev sahibi olmuştur. Fakat bu kredi türünü kullanmak için bankanın gerekli gördüğü bazı şartları sağlamanız gerekmektedir. Öncelikle konut kredisi çekmek istediğiniz ev krediye uygun bir durumda olmalıdır. Aksi takdirde konut kredisi başvurunuz onaylanmaz. Çünkü bankalar verdikleri kredi karşılığında evi ipotek altına alırlar. Bu şartla müşteriye kredi verirler. Bankalar kredi miktarını evin belirlenen fiyatının %80'i olarak belirlemiştir. Yani asla alacağınız evin fiyatının tamamını kredi olarak çekemezsiniz. Zaten konut kredisi verileceği zaman ekspertiz eşliğinde evin değeri banka tarafından hesaplanır. Verilecek kredi miktarı da o zaman belirlenir. Diğer bir en önemli şart kredi başvurusu yapan kişinin kredi notunun iyi bir düzeyde olmasıdır. Çünkü bankaların başvuran kişiler hakkında ilk başta dikkat ettikleri nokta kredi notudur.
Eğer kredi notunuz düşük ise bankalardan kredi alma ihtimaliniz çok düşüktür. Bu yüzden bankalarla olan ilişkilerinizi iyi tutmanız yani ödemelerinizi aksatmadan yapmanız gerekmektedir. Konut kredisinde geri ödeme planı çok önemlidir. Çünkü ev bankaya ipotekli olduğundan herhangi bir ödememe durumunda ev bankanın malı olacaktır. Bu yüzden ödeme planını iyi oluşturmak gerekir. Konut kredilerinde vade genelde 5-10 yıl arasıdır. Bu vade seçenekleri gayet uzun bir süredir ve bu süreler arasında uygun bir ödeme planı oluşturabilirsiniz. Böylelikle ödemeleri aksatmaz ve evin riske girmemesini sağlarsınız. Almayı düşündüğünüz evin tapusu, nüfus cüzdanı fotokopisi ve gelir belgesi gibi evraklar ile konut kredisine başvurabilirsiniz.
Ziraat Bankası müşteri hizmetlerine direkt bağlanma nasıl olur?
Ziraat Bankası müşteri hizmetleri telefon numarasını aradıktan sonra çağrınıza yanıt veren operatörün yönlendirdiği adımları takip ederek müşteri hizmetleri temsilci ile direkt iletişime geçmekte zorlanıyorsanız, bu yazıda bahsettiğimiz Ziraat Bankası müşteri hizmetlerine direkt bağlanma yollarını deneyebilirsiniz. Bu sayede telefonda uzun süre vakit geçirmek yerine probleminizin çözümü için daha hızlı bir şekilde adım atabilirsiniz.
lkemizin kamu bankaları arasında yer alan Ziraat Bankası, 1863 yılında kurulmuştur. "Bir bankadan daha fazlası" sloganı ile faaliyetlerini sürdüren Ziraat Bankası'nın geniş biz hizmet ağı bulunmaktadır. Bu hizmet ağının önemli unsurlarından bir tanesi olan müşteri hizmetleri, bankanın müşterilerine her türlü problemlerinin çözümü noktasında hizmet vermektedir. Kimi zaman müşteri hizmetleri telefon numarası tuşlandıktan sonra müşteri temsilcisi ile iletişime geçmek için tuşlanması gereken tuşlar hakkında karmaşa yaşanabiliyor. Telefonu yanıtlayan otomatik operatör sisteminin yönlendirmesi ile temsilci ile direkt iletişime geçmek mümkün olmayabiliyor. Bu konuda müşteri hizmetlerine direkt bağlanma yolları devreye giriyor. Ziraat Banka'nın müşteri temsilcisine direkt bağlanmak için arama yaptıktan sonra hangi tuşları tuşlamak gerekiyor?
Ziraat Bankası müşteri hizmetlerine bağlanma
Öncelikle bankanın müşteri hizmetleri numarası olan 444 0 444'ü arayın.
Sonrasında 1'i ve ardından 6'yı tuşlayın.
Devamındaki menüde 0'ı tuşlayarak müşteri temsilcisi ile iletişime geçebilirsiniz.