AVM'ler haftalar sonra kapılarını yeniden açıyor! 'Yeni normal hayat' bugün başlıyor

Son dakika haberi... Alışveriş merkezlerinin (AVM) büyük bölümü 20 Mart’tan itibaren kapattığı kapılarını, bugün yeniden açıyor. İşletmeciler bugün açılışın bir anlamda prova olduğunu belirtirken, 1 Haziran’dan itibaren tam kapasiteyle çalışmayı planladıklarını söylüyor. Peki AVM’ler açılışa hazır mı, sosyal mesafeden klima sistemlerine kadar ne gibi önlemler alındı? İşte detaylar...

Türkiye genelinde 436 AVM'den bir bölümü 50 gün aradan sonra bugün yeniden kapılarını açarken, sektördeki tüm kesimler ve uzmanlar gelişmeleri Hürriyet'e anlattı.

SOKAKTAN PAZARDAN DAHA GÜVENLİYİZ
AVM Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hüseyin Altaş: AVM'lerimizin yüzde 80'i 2000 yılından sonra yapıldı ve havalandırması yatay değil, dikey havalandırma yani yukarıdan üflediği için virüsü yere indiriyor. Dolayısıyla bilim insanları da bu havalandırma sistemiyle AVM'lerin pazardan, sokaktan daha güvenli olduğunu söylüyor. 2000 yılından önce yapılan AVM'ler ise birkaç kez tadilat geçirdiler ve bu sırada havalandırmalarını da yenilediler. Dolayısıyla yukarıdan aşağıya üflemeli modern havalandırmalara sahip olduğumuz için sorun görmüyoruz. Apartmanınızın trabzanı, asansörler, ortak alanlarınız, sokak, pazar bizden çok daha kötü. Oysa biz eğitimli temizlik görevlilerimiz, kullandığımız dezenfektanlarımızla kurumsal olarak hijyene dikkat ederek temizliği sürekli yapıyoruz. Türkiye'de 140 bin vaka var. Bunlar nerede çıktı?

Zaten bugünkü ihtiyari bir açılış olacak. Almanya'da AVM'ler ziyaretçi sayılarının yüzde 70'ine ulaştılar. Biz ise yüzde 30 bekliyoruz.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.