Son dakika: Küresel ekonomide koronavirüs depremi! 8,8 trilyon dolar...

Koronavirüs salgını insan hayatına olan etkilerinin yanı sıra, küresel ekonomi ve ticarete de büyük darbe vurdu. Uluslararası uçuşlar iptal olurken, belirsizlik ortamı nedeniyle ülkelerin ekonomileri ağır yara aldı. Asya Kalkınma Bankası (ADB), yeni tip koronavirüs salgını ile ilgili hazırladığı raporda hastalığın maliyetinin dünya ekonomisine 8,8 trilyon dolara ulaşabileceğini bildirdi.

Asya Kalkma Bankası (ADB), yeni tip koronavirüs (Kovid 19) salgınının dünya ekonomisine maliyeti tahminini bir önceki tahmine göre iki katından fazla yükselterek, virüsün yayılmasını önlemek için alınan önlemlerin ne kadar süre yürürlükte kalacağına bağlı olarak, dünya ekonomisine maliyetinin 8,8 trilyon dolara ulaşabileceğini bildirdi.

ADB, "Kovid-19'un Potansiyel Ekonomik Etkisine" ilişkin bir rapor yayınladı. Raporda, Kovid-19 salgınının ekonomik etkisine yönelik güncelleme yapılarak, alınan tedbirlerden 3 ay sürmesi durumunda dünya ekonomisine virüsün maliyetinin 5,8 trilyon dolar, 6 ay sürmesi durumunda ise virüsün maliyetinin yaklaşık 8,8 trilyon dolara çıkabileceği belirtildi.

Banka 3 Nisan'da "Asya Kalkınma Görünümü 2020" raporunda söz konusu maliyeti tedbirlerin ne kadar sürede kalacağına bağlı olarak 2 trilyon dolar ile 4,1 trilyon dolar arasında açıklamıştı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.