Otomotiv sektörünün geri dönüşü hızlı oldu! Vardiya sayısı üçe çıkarıldı

Son dakika haberi... Koronavirüs salgını sürecinde üretime ara veren otomotiv sektörünün geri dönüşü hızlı oldu. Çalışanlarını üretim bandına alan devler, kısa sürede vardiya sayısını üçe çıkardı. Kapasite bayram sonrasında daha da artacak.


Koronavirüs önlemleri kapsamında kontak kapatan otomotiv sektörünün dev oyuncuları, hafta başından itibaren yeniden motoru çalıştırarak üretime başladı. Böylece binlerce kişinin istihdam edildiği Türk ekonomisinin belkemiği ve ihracatın lokomotifi konumundaki sektörde, üretime başlamayan firma kalmadı. Kısa sürede üretim kapasitelerini ve vardiya sayılarını katlayan firmalar, bu performanslarıyla Avrupa'daki rakiplerine de adeta parmak ısırttı. Halen şirketlerin bir kısmı üç vardiya olarak üretime devam ediyor. Önümüzdeki dönemde kapasite artıracakları mesajını veren otonun devlerinin gözü kulağı ana pazarları konumundaki Avrupa'da olacak.
VERİMLİLİK HEDEFİ YÜZDE 96
11 Mayıs'ta yeniden üretime başlayan Japon devi Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, yüksek performansıyla dikkat çekti. Şirketin Genel Müdürü ve CEO'su Toshihiko Kudo, 3 vardiya, 6 gün üretim modellerinin ara verdikleri yerden devam ettiğini söyledi. Kudo, şunları kaydetti: "İlk etapta dinlenme sürelerini uzatarak, bu sürece bir alışma dönemi planladık. Üretimde bant hızımızı Yaklaşık yüzde 20 düşürdük. Yurtdışı pazarlardaki talebe paralel üretimimizi artıracağız. Bu hafta sonu yüzde 80, ay sonunda yüzde 96 verimlilik düzeyine ulaşmayı hedefliyoruz." GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.