Varlık Fonu Turkcell’in % 26.2 hissedarı oluyor

Turkcell’in en büyük hissedarı yüzde 26.2 ile Türkiye Varlık Fonu oluyor. Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, ‘TVF ve Turkcell ortaklığı tarihi bir performans ortaya koyacak’ dedi.

Türkiye Varlık Fonu (TVF), Turkcell İletişim Hizmetleri AŞ'nin yüzde 26.2 oranında hissedarı oluyor. İlgili taraflar ile imzalanan sözleşmeler ile TVF, Turkcell'in en büyük hissedarı durumuna gelecek. TVF, yüzde 26.2 içerisindeki yüzde 15'lik imtiyazlı hisseleriyle Turkcell Yönetim Kurulu'ndaki 9 üyeden 5'ini belirleyebilecek. Telia, Turkcell'deki yüzde 24.02'lik dolaylı hisselerini 530 milyon dolar karşılığında satacak. LetterOne, şirketteki payını yüzde 24.8'e çıkararak en büyük azınlık hissedar haline gelecek. Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, "TVF'nin Turkcell'in değerine değer katıp daha da büyüteceğinden eminim. TVF ve Turkcell ortaklığı küresel ticarette ve iş dünyasında tarihi bir performans ortaya koyacak" değerlendirmesini yaptı.
'TURKCELL BAŞLANGIÇ'
TVF Genel Müdürü Zafer Sönmez, Turkcell'in 15 yıllık hissedarlık düğümünü, tüm tarafların masada olduğu bir uzlaşmayla çözdüklerini belirterek, "Turkcell, esasında yeni yol haritamızın en büyük başlangıç adımlarımızdan bir tanesi" dedi. Sönmez, gelecek 4-5 aylık süreçte satın alma işleminin tamamlanacağını ifade ederek, "Yıl sonu bu iş hayırlısıyla kapanmış olur. Turkcell'in değer yaratımı sürecine başlarız" diye konuştu.

Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak, "TVF'nin, Turkcell'in değerine değer katıp daha da büyüteceğinden eminim" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.