Borsa İstanbul devleri geride bıraktı! Türk borsası, 2020’de artıya geçen 3 borsadan biri

Koronavirüs, yıl başından bu yana küresel ekonomileri derinden sarsmış duruma. Dünyadan pozitif ayrışan Borsa İstanbul ise 2020’deki kayıplarının tamamını geri aldı. Yerli yatırımcıların büyük ilgi gösterdiği Türk borsası, 2020’de artıya geçen 3 borsadan biri olmayı başardı. Türk borsasının dışında dünyada artış gösteren diğer borsalar ise Nasdaq ve Japon Nikkei Endeksi... Nasdaq'taki artış yılbaşından bu yana yüzde 10.8 oldu. Japon Nikkei 225 TOPIX Endeksi de Borsa İstanbul gibi yılbaşından bu yana tüm kaybını geri aldı. Kuveyt, Danimarka, Estonya gibi görece küçük borsalara bakınca da 16 endeksin yılbaşından bu yana pozitif durumda.

Kovid-19'un başlamasından bu yana geçen sürede dünyada borsalar allak bullak oldu. Ocaktan bu yana virüs ile yatıp kalkan endeksler, birbiri ardına kayıplar yaşadı. Oluşan panik havasıyla tüm borsalar eridi. Büyük borsalardan sadece üçü kayıplarını geri aldı ve pozitif olarak ayrıştı. 2019'u 114.424 puandan kapatan Borsa İstanbul, dün kapanış itibarıyla 115.190 puana çıktı. Geçen yıldan bu yana yüzde 0.6 arttı. Yani endeks, Kovid-19'un yaralarını sararak, 2020'deki kaybın tamamını kapattı. Borsa İstanbul'un haftalık artışı yüzde 3.44, aylık artışı yüzde 11.4 ve yıllık artışı ise yüzde 20.55 düzeyinde gerçekleşti. Bu hızlı artış seyrine bakınca pozitif ayrışmayı görmek mümkün.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.