ABD'nin en eski ve en prestijli şirketlerinden olan Brooks Brothers iflas etti

Ölümcül koronavirüs salgını ABD'nin dev şirketini de vurdu. 1818 yılında kurulan ve 40 ABD Başkanı'nın yanı sıra pek çok üst düzey yöneticiyi giydirmesiyle bilinen en eski ve en en prestijli perakendecilerinden olan Brooks Brothers iflas başvurusunda bulundu.

ABD'de başkanları ve ünlü bankerleri giydirmesiyle bilinen, geçen yıl 1 milyar dolara yakın ciro yapan Brooks Brothers iflas etti. Habertürk'ün aktardığına göre, 1818 yılında kurulan ve ülkenin ilk hazır giyim markası olan Brooks Brothers, koronavirüs salgınının işlerini mahvettiğini belirtip mahkemeye iflas koruma başvurusunda bulunurken, alıcı bulmak için 500'ü aşkın mağazasından 250'sini kapatacak. Pandemi nedeniyle ABD'de Victoria's Secret, Hertz iflas ederken Nike yüzlerce işten çıkarma yapacağını açıklamıştı. Dünya genelinde pek çok ünlü marka pandemi nedeniyle küçülmeye giderken ABD'de bu yıl 15 bin civarı mağazanın kapanacağı tahmin ediliyor.

Mayıs ayında piyasadan 20 milyon dolar borçlanan şirket, "Chapter 11" kapsamında mahkemeye başvurup iflas koruma isterken, iflas sürecinde işletmenin operasyonlarını desteklemek ve şirketin satışını sağlamak iki kreditörle 75 milyon dolarlık DIP finansmanı için anlaştı.

Geçen yıl 991 milyon dolarlık ciro yapan şirket, bunların yüzde 20'sini internet üzerinden gerçekleştirmişti. Brooks Brothers, perakendeciliğin yanı sıra United Airlines, Macy's, Netjets gibi şirketlerle toptan üniforma anlaşmalarına da sahip.

Şirketten yapılan açıklamada, "Geçen yıl boyunca Brooks Borthers yönetimi ve finansal ve hukuki danışmaları şirketin geleceği için satış da dahil olmak üzere stratejik seçenekleri değerlendirmektedir. Bu süreçte Covid-19 işlerimiz üzerinde yıkıcı etkiye sahip oldu." denildi.

ABD medyasında Brooks Brothers'ın için pek çok alıcı olduğu ancak bunların çoğunun markayı daha az mağaza ile almak istediği belirtiliyor.

Dünya genelinde 500'den fazla mağazası olan ve 4 bin 25 kişi çalıştıran Brooks Brothers 51 Kuzey Amerika mağazasını kapatma kararı aldı ve sayının 250'yi bulabileceği belirtiliyor.

Satış mağazalarının yanı sıra üretim atölyeleri de kapatmalardan etkilenecek. 15 Ağustos itibarıyla takım elbise, kravat ve gömlek üretiminin yüzde 7'sinin yapıldığı Massachusetts, Kuzey Carolina ve New York'ta bulunan tesisler kapatılacak.

FİRMALAR BİRER BİRER KÜÇÜLÜYOR

Koronavirüs salgını ekonomileri bir süre kapatıp talebi düşürürken başta havayolları, motorlu taşıtlar sanayi, perakende ve lüks tüketim şirketleri olmak üzere dünya devi markalar da zor günler geçiriyor.

Araç kiralama şirketi Hertz ve kamyon işindeki Comcar iflas etti. Nissan, ABD'de kapanabileceğini belirtiyor. Emirates iş gücünde yüzde 30 azalmaya gidiyor.

Pandemi boyunca 15 bin mağazanın kapanması beklenirken Zara bin 200, La Chapelle 4 bin 391, Starbucks 400 mağazasını kalıcı olarak kapattığını duyurdu. Nike işten çıkarmalarda ikinci dalgaya başlayacağını açıkladı. Victoria's Secret iflas ederek el değiştirdi. Chanel, Hermes, Patek Philippe, Rolex üretimini durdurdu. Airbnb 12 yıllık emeklerinin 6 ayda mahvolduğunu açıkladı.

Koronavirüs öncesi yüzde 3 ile tüm zamanların en düşük işsizlik oranına sahip olan ABD'de virüs sonrası 45 milyonun üzerinde istihdam eridi ve işsizlik tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşarak yüzde 25'i aştı.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.