Koronavirüs pandemisi tüketicilerin pek çok davranışında hızlı dönüşümlere neden oldu. Bunlardan biri de tüketicilerin yüz yüze ödeme yaparken nakitle temastan kaçınması ve temassız ödemelere yönelmesi oldu. BKM verilerine göre yalnızca Mart ayında 2,5 milyon temassız özellikli kart, ilk defa temassız ödeme yapmak için kullanıldı.
Pandemi döneminde çalışmalarına aralıksız devam eden Visa'nın perakende sektörüyle gerçekleştirdiği projeler ile, ülke genelinde binlerce ödeme noktası temassız teknolojiyle donatılarak tüketicilerin hizmetine sunuldu.
Türkiye'nin dört bir yanında hizmet veren Boyner, Burger King ve Tchibo gibi zincir perakende markalarının da aralarında olduğu binlerce satış noktasında temassız okuyucular devreye alındı. Temassız ödemeler, sunduğu hız, kolaylık ve güvenliğin yanı sıra, kartla kişi ve cihaz temasını ortadan kaldırdığı için daha fazla tercih ediliyor. Kasa görevlileri ve müşteriler arasında paranın el değiştirmesine ihtiyaç kalmaması sayesinde hijyen kurallarına uyum sağlanırken, aynı zamanda kasaların önündeki sıralar azaldığı için sosyal mesafenin korunması kolaylaşıyor. Böylelikle hem müşterilere hem de iş yerlerine fayda sağlanıyor.