Pandemi döneminde dijital oyunlara harcanan para yüzde 60 arttı

Pandemi dönemi oyun sektörünü hareketlendirdi. Evde geçirilen zamanın artmasıyla her yaş grubundan kişiler sanal ortamlarda oyun oynamaya yöneldi. Dijital oyun trafiği yüzde 75 artarken, bu oyunlara harcanan para da yüzde 60 arttı.

Pandemi dönemi oyun sektörünü hareketlendirdi. Evde geçirilen zamanın artmasıyla her yaş grubundan kişiler sanal ortamlarda oyun oynamaya yöneldi. Dijital oyun ve e-spor tarafında rekor haberleri geldi. İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Dijital Oyun Tasarımı Bölüm Başkanı Dr. Öğr. Üyesi Nuri Kara, Next in Game tarafından hazırlanan 'Global Karantina Günlerinin Oyun Dünyası Üzerindeki Etkileri' raporuna göre karantina döneminde dijital oyun trafiklerinde yüzde 75 artış yaşandığını söyledi.
Kara, "Rapordaki diğer önemli bir veri, karantina sürecinde dijital oyunlara harcanan paranın geçen yıla göre yüzde 60 artması oldu. Bu veriler dijital oyun sektörünün daha da güç kazandığını gösterdi. Ayrıca Peak'in de Zynga'ya 1.8 milyar dolara satışı, ülkemizde bu sektöre yatırım yapmanın artık kaçınılmaz olduğuna işaret ediyor" dedi.
Oyunlaştırmanın okul öncesi dönemden yetişkinliğe, eğitimden pazarlamaya kadar pek çok sektörde kullanım alanını barındıran bir süreç olduğunu kaydeden Kara, ilköğretim çağındaki çocuklar için eğitimin oyunla birleştirilmesinin artık kaçınılmaz olduğunu vurguladı.
GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.