KOD 29... Milyonlarca çalışanın korkulu rüyası oldu! Hem tazminatınızı hem de işsizlik maaşınızı...

Milyonlarca çalışanı ilgilendiriyor! Hem tazminatınızı hem de işsizlik maaşınızı kaybedebilirsiniz. İşveren tarafından düzenlenen işten ayrılış bildirgesindeki kod 29, çalışanların adeta kabusu haline geldi. İşveren, işçi haklı olsa bile kıdem tazminatı ödememek için işten çıkış sebebi olarak 29 numaralı kodu işaretliyor. İŞKUR ise 29 numaralı kod sebebiyle işten çıkartılanlara işsizlik maaşı ödemiyor. İşçiler haklı olduklarını yıllar süren davalar sonucu kanıtlasalar bile işsiz kaldıkları dönemde geçirdikleri beş parasız günler yanlarına kar kalıyor.

İşveren tarafından düzenlenen işten ayrılış bildirgesindeki kodları bilmek çalışan açısından önemli. İşveren işten çıkardığı işçiler için Sosyal Güvenlik Kurumu'na ( SGK) 10 gün içinde işten ayrılış bildirgesi vermek zorunda. İşçiyi hangi gerekçe ile işten çıkardığını kod numarasıyla işaretliyor. Örneğin, askerlik gerekçesiyle çıkartılan işçi için 12, iş sözleşmesi sağlık gerekçesiyle işçi tarafından feshedilmişse 24 kodu işaretleniyor. İhbar ve kıdem tazminatı ödemek istemeyen işveren, iş akdini fesih sebebi olarak ahlak ve iyi niyet kurallarına aykırı davranışı göstermişse 29 numaralı kodu işaretliyor. İŞKUR, işsizlik ödeneği için başvuru yapıldığında işten ayrılış bildirgesindeki kod numarasına bakıyor. 29 numaralı kod girilmişse işsizlik maaşı ödemiyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.