Otomobilde son dakika ÖTV değişti! ÖTV matrahı ne demek, değişmesinden fiyatlar nasıl etkilenecek?

Türkiye'de otomotiv sektörünün uzun bir süredir beklediği Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) değişikliği Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. ÖTV matrahlarının yeniden belirlendiği değişiklik ile otomobil fiyatlarında hesaplamalar baştan yapılacak ve bazı araçların fiyatlarının düşmesine imkan tanınacak. Yerli üreticinin desteklenmesi amacıyla lüks ithal otomobillerde ÖTV oranı artırıldı. Öte yandan, Resmi Gazete'de yer alan diğer bir düzenlemeyle halihazırda yüzde 8 KDV oranına tabi eğitim ve öğretim hizmetindeki KDV oranı yüzde 1'e indirildi. Peki ÖTV matrahı ne demek, değişmesinden fiyatlar nasıl etkilenecek?

Otomobilde ÖTV değişti! İndirim son dakika geldi mi? Otomotivde ÖTV değişikliğini içeren karar Resmi Gazete'de yayımlandı. Resmi Gazete'de yayımlanan Cumhurbaşkanı kararı ile Hazine ve Maliye Bakanlığınca cari açık üzerinde yüksek düzeyli olumsuz etkiye sahip olan otomobil ithalatının azaltılması amacıyla motor silindir hacmi aralıkları ve özel tüketim vergisi matrahları esas alınarak düzenlemeye gidildi. Yapılan değişikliklerle beraber alt kategoride yer alan araçların fiyatların ÖTV'den kaynaklanan indirimler gerçekleşebilecek ama üst kategorideki araçlarda bir indirim gerçekleşmeyecek. Ayrıca 2000 motor üzerindeki araçlarda da ÖTV'den kaynaklı fiyat artışları meydana gelecek. Peki ÖTV matrahı ne demek, değişmesinden fiyatlar nasıl etkilenecek?

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.