OECD kritik verileri açıkladı: Küresel ekonomi yüzde 4.5 daralacak

Son dakika haberleri... OECD'nin Eylül ayı ara raporu verilerine göre, daha önce yüzde 6.0 olarak öngörülen küresel ekonomide daralma oranı böylece 1.5 puan iyileştirilmiş oldu.

Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü'ne (OECD) göre küresel ekonomi 2020 yılında yüzde 4.5 küçülecek.
OECD'nin Eylül ayı ara raporu verilerine göre, daha önce yüzde 6.0 olarak öngörülen küresel ekonomide daralma oranı böylece 1.5 puan iyileştirilmiş oldu.

Bununla birlikte, OECD'nin 2021 yılına ilişkin dünya gayrisafi yurtiçi hazıla (GSYH) büyümesine ilişkin öngörüler de, hafif aşağıya çekilerek "yüzde 5.0 büyüme" olarak belirtildi. Raporda, bu aşağı yönlü düzeltmeye gerekçe olarak da, bu aşamada, Covid-19'a karşı dünya genelinde kitlesel bir aşılamanın 2021'nin son dönemlerine kadar olanaklı görülmemesi gösterildi.

Raporda, ülkelerin büyük çoğunluğu için GSYH ögrülerinin, 2019 yılının altında kalmaya devam ettiği vurgulandı. Raporda, bunula birlikte, ABD, Çin ve Avrupa için büyüme öngörülerinin yukarı yönlü revize edildiği de belirtildi.

OECD, ABD ekonomisinin 2020 yılında yüzde 3.8 küçüldükten sonra, 2021 yılında yüzde 4.0 büyüyeceğini öngördü.

OECD'ye göre, Çin ekonomisi ise bu yıl yüzde 1.8 büyüdükten sonra, 2021 yılında yüzde 8.0 büyüyecek.

OECD Euro bölgesi ekonomisinin de bu yıl yüzde 7.9 daraldıktan sonra, 2021 yılında yüzde 5.0 büyümesini bekliyor.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.