Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği: Yılın ikinci yarısında hava yollarının dakikada 300 bin dolar kaybetmesini bekliyoruz

Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA) Genel Müdürü Alexandre de Juniac, hava yolu şirketlerinin, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını nedeniyle ayda yaklaşık 13 milyar dolar kaybettiğini açıkladı.

Juniac, haftalık bilgilendirme toplantısında, Kovid-19 krizinin havacılık sektörünü etkilemeye devam ettiğini belirtti.

BÜYÜK KAYIP

Hava yolu şirketlerinin nakit kaybının sürdüğünü dile getiren Juniac, "Yılın ikinci yarısında hava yollarının ortalama olarak dakikada 300 bin dolar (ayda yaklaşık 13 milyar dolar) ve toplamda 77 milyar dolar kaybetmesini bekliyoruz. Bu, ikinci çeyrekteki 51 milyar dolarlık kaybın üstünde." dedi.

KRİZ DERİNLEŞİYOR

Juniac, şirketlerin iş yapamamalarından doğan zararı telafi etmek için maliyetleri hızlıca azaltamadıklarını, bu nedenle de nakit kaybettiklerini bildirdi.

Kovid-19'a karşı sistematik testler yapmaya devam ettiklerini söyleyen Juniac, "Bunun, hükümetlere, sınırları yeniden açma konusunda güven vermesi gerektiğine inanıyoruz." diye konuştu.

Juniac, krizin beklenenden daha uzun süreceğini ve derinleştiğini belirterek, hava yolu şirketlerinin hükümetlerden 160 milyar dolar destek aldığını, bu desteğin olmaması halinde daha fazla iflas ve iş kaybının görülebileceğini ifade etti.

Destek programlarının çoğunun sona erdiğine işaret eden Juniac, söz konusu yardımların verilme sürelerinin uzatılması çağrısında bulundu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.