Güzellik harcamasını kıstık

Kozmetik ürünlerinin ithalatı, Covid-19'un etkili olduğu yılın 8 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.2 azalarak 53.5 milyon dolar oldu. Türkiye en çok Fransa'dan kozmetik ürünleri ithal etti.

Kozmetik ürünlerinin ithalatı, Covid-19'un etkili olduğu yılın 8 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18.2 azalarak 53.5 milyon dolar oldu. Türkiye en çok Fransa'dan kozmetik ürünleri ithal etti. Fransa'dan 18.1 milyon, Almanya'dan 7.3 milyon, Güney Kore'den 5.1 milyon, İsviçre ve ABD'den 3.5 milyon dolarlık güzellik, makyaj, cilt bakımı, manikür ve pedikür ürünü satın alındı. Ocak-Ağustos döneminde ruj, pudra, allık ve göz makyajı ürünlerinin ithalatı son 5 yılın en düşük seviyesine geriledi. Bu ürünler arasından geçen yılın aynı dönemine kıyasla ithalatı en fazla düşen ürün ise ruj oldu. İthalat rujda yüzde 52.1 azalarak 6.6 milyon, pudrada yüzde 37.6 düşerek 3 milyon dolar olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.