Koronavirüse rağmen yatırımcıların gözü Türkiye'de! İkinci unicorn sırada

Koronavirüs salgınının ekonomiyi olumsuz etkilemesine rağmen, Türk girişim şirketleri uluslararası yatırım almaya devam ediyor. Geçtiğimiz dönemde Türkiye'nin ilk "unicorn" firması olan Peak Games, 1,8 milyar dolara Zynga'ya satılmıştı. Uzmanlar 2021 yılında Türkiye'den ikinci bir unicorn firma çıkmasını beklediklerini söyledi.

Koronavirüs salgınının sektörler üzerindeki olumsuz etkileri devam ederken Türk girişimler, pandemiye rağmen yatırım almaya devam ediyor. Son 10 yılda girişimcilere yapılan yatırımların 5 kat artış gösterdiği açıklandı. Melek yatırımcı Murat Erat, ise 2021 yılında Türkiye'den ikinci bir unicorn'un (Milyar dolarlık girişim) çıkmasının beklendiğini söyledi.

Koronavirüs salgını dünyadaki bütün sektörleri etkilediği gibi girişimcilik sektöründe de duraksamalara sebep oldu. Buna rağmen Türkiye'de yenilikçi ürün, süreç ve inovatif iş fikri olan girişimlere yapılan yatırımların 2019'da, bir önceki yıla göre yüzde 62 artarak 101 milyon 706 bin dolar olduğu açıklandı. Bu rakam 2010 yılına bakıldığında 19 milyon 142 bin dolar düzeyinde olduğu belirtildi. Bu yıl ise pandeminin yoğun seyrettiği nisan-mayıs aylarında melek yatırımcıların temkinli davrandığı gözlense de haziran ayı ile girişim ekosistemine yatırım gündemde olduğu vurgulandı.

Türkiye'deki girişim ekosistemine dair değerlendirmeler yapan melek yatırımcı Murat Erat, "Girişimciler için Türkiye'de kuluçka merkezleri, devlet destekli çalışmalar gibi bir çok imkan bulunuyor. İlk unicorn Peak Games'in ardından son dönemde girişimcilerin artması ile yapılan yatırımlar da yükseliş getirdi. Bu süreçte yazılım sektörününde yaşanan gelişmelerin ışığında e-ticaret, lojistik ve IOT teknolojileri ön plana çıkacaktır. 2020'nin büyük yatırımların yılı olabileceği gibi 2021 yılında da Türkiye'den ikinci bir unicorn çıkması bekleniyor" dedi.

"2020 YILI BIR ÖNCEKI YILIN RAKAMLARINI AŞACAK"
Türkiye'nin 141 melek yatırımcı ile melek yatırım sıralamasında Avrupa'da 4'üncülüğü aldığını belirten Erat, "2019'un melek yatırımcılar açısından iyi geçtiğini söyleyebiliriz. 2020 yılı şubat ayında gerçekleşen Dünya Melek Yatırım Forumu'nun Türkiye'de düzenlenmesi ile bu yıl kuluçka fikirlerin geçmiş yıllara nazaran daha fazla önem kazanacağı öngörülmüştü. Ancak Kovid-19 salgını ile yatırım ekosisteminin bir ayağı sayılan melek yatırımcılar, yatırımlara daha temkinli yaklaşmaya başlayınca sonucunda kısa süreli bir duraksama dönemi görüldü. Ardından yaz aylarındaki hareketlenme ile sektör yeniden büyük bir ivme kazandı. Yatırımcı ve girişim açısından bakıldığında 2020 yılının bir önceki yılın rakamlarını aşacağını tahmin ediyorum" ifadelerini kullandı.

"İSTANBUL GLOBAL STARTUP EKOSİSTEMLERİ LİSTESİNDE 80'İNCİ"
Startup Blink'in hazırladığı Global Startup Ekosistemleri 2020 Listesi'ne göre İstanbul'un 80. sırada yer aldığını da hatırlatan Murat Erat, "Listede ilk sırada San Francisco gelirken, onu New York, Londra, Boston, Los Angeles, Pekin, Tel Aviv, Berlin, Moskova ve Şangay takip ediyor. Alınan yatırım açısından baktığımızda ise 2019 yılında ABD'deki girişimlerin 124 milyar dolarlık yatırım alırken, Çin'deki girişimlerin 53 milyar dolar, Hindistan'daki girişimlerin ise 16 milyar dolarlık yatırım aldığını görüyoruz. Türkiye de haziran ayında Türk oyun geliştiricisi Peak Games'in ABD merkezli Zynga'ya 1,8 milyar dolara satılması ile birlikte büyük bir yatırım potansiyeli içerdiğini bütün dünyaya gösterdi. Bu gelişmeler, listede 80. sırada yer alan İstanbul'un da hızla üst sıralara tırmanacağına işaret ediyor" diye konuştu.

GÜNÜN DİĞER HABERLERİ İÇİN TIKLAYIN
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.