Pandemi süreciyle birlikte tüketicinin e-ticaret algısında başlayan değişim, indirimlerin birbirini kovaladığı "Efsane Cuma" kampanyalarında da gözlendi. On binlerce e-Ticaret sitesinin ödeme altyapı sağlayıcısı iyzico'nun analizlerine göre Türkiye, "Efsane Cuma" kampanyalarında yapılan alışverişlerle birinci oldu. Verilere göre Türkiye'de işlem hacmi, önceki yıla göre yüzde 103, işlem adedi de yüzde 57 arttı. Ortalama sepet tutarı 211 TL'den 273 TL'ye yükseldi. Ülkemiz bu rakamlarla bütün ülkeler arasında dakika başına yapılan işlem sayısı ile birinci sırayı aldı. İkinci Romanya, üçüncü Polonya oldu. Türkiye Gazetesi'nin haberine göre indirim sezonunun toplam harcama tutarı da 30 milyar TL'yi aştı.
- Alışverişlerde tek çekim yüzde 53, üç taksit yüzde 30, altı taksit yüzde 9 oldu. Önceki yıl yüzde 28 olan banka kartı kullanım oranı, bu yıl yüzde 33'e yükseldi.
- Kredi kartı ile yapılan işlemler yüzde 46 artış gösterirken banka kartlı işlem adedi yüzde 87 oranında arttı.
- Pandemi döneminde online kurs ve online kitap alışverişinde önemli artış yaşandı. Bu büyüme, Efsane Cuma döneminde de etkisini gösterdi. Giyim sektörünün ardından en çok harcama yapılan sektör "eğitim" oldu. Burada işlem sayısı yüzde 62 artarken hacim de yüzde 148 yükseldi.
- Önceki yıl sepetini en pahalı ürünlerle dolduran bölge Marmara olmuştu. Bu yıl sepetini en yüksek fiyatlı ürünlerle dolduran bölge, İç Anadolu oldu. Erkekler, online alışveriş yapma oranını yüzde 5 artırdı.